x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bill, brandul si toaletele

0
26 Mai 2005 - 00:00

Bill Clinton a venit in Romania, pentru a ne invata cum sa ne construim reputatia. Chiar are ce spune in acest domeniu. Poti crede orice despre America, fie ca esti pro sau contra, dar nu poti trece in derizoriu faptul ca stie sa se vanda bine, sa se prezinte la cele mai inalte standarde, chiar daca, de-a lungul vremii, multe decizii politice au fost si raman contestate.

Dupa opt ani la Casa Alba, Bill Clinton este, cu siguranta, una dintre personalitatile mondiale cele mai in masura sa ne dea sfaturi despre democratie, transparenta, libertate individuala si colectiva, traditie recenta, construirea unei marci, pornind de la o institutie.

Chiar si pentru simplu motiv ca, scandalul sexual in care a fost implicat, legat de rochita Monicai Lewinski, nu l-a daramat, constituie un argument in favoarea lui. Ani de zile, de-acum inainte, daca-si mentine sanatatea usor subrezita, va putea trai de pe urma experientei acumulate, tinand conferinte si oferind sfaturi prietenesti, dar avizate, tarilor aflate in tranzitie sau poticnite de-a binelea in aceasta.

Ce ne-a transmis noua, Bill Clinton? In primul rand, un semnal pozitiv pentru ca a venit, la invitatia Brand Academy, Omnilogic si Saptamana financiara. In al doilea rand, ca si-a lansat la noi si volumul de memorii "Viata mea", ilustrat extraordinar, cu fotografii de pe calut, la cativa ani, pana cand tot globul ii era la picioare, ca sef la Casa Alba.

Pe urma, ar mai fi de remarcat simplitatea in care ne-a vorbit, ceea ce denota faptul ca stia cui se adreseaza - reprezentantilor unei tari mici, dar cu o cultura care, pe alocuri, intrece America. Felul sau direct si prietenos de a se adresa i-a facut, pe participantii la Confertinta si Receptie, sa uite de neplacerile de organizare, sa treaca peste nerespecatrea programului, provocata de intalnirea intempestiva cu presedintele Traian Basescu.

Ce ne-a invatat el? Sa fim noi insine, sa ne ascultam glasul interior, vocea ratiunii nationale, daca mai avem o asemenea coarda vocala activata, sau trebuie redescoperita si acordata la noile vremuri, la noile valori.

Cum sa ne definim brandul de tara? Gandindu-ne la noi si nu la straini, chiar daca cei din urma vor fi principalii critici, dar si beneficiari. Sa ne gasim un slogan, o sintagma, un simbol care sa ne defineasca si, apoi, sa ne reprezinte peste hotare. Sa spuna toata lumea: "Asta-i Romania!"

Deocamdata, nu ne putem mandri de fel cu asa ceva. Pentru noi, brandul de tara e o notiune, inca, straina. Specialistii in domeniu sunt extrem de putini iar unii au intrat, in aceasta meserie, fraudulos, cu doua-trei cursuri superficiale, fara nimic aprofundat. Si totusi, avem doua centre de greutate, care se ocupa de brandul de tara. Vor incepe campanii de culegere de informatii si apoi de informare a publicului, asupra deciziei luate. Numai ca, si de aceasta data, romanii sunt divizati. Nu se ocupa doar un colectiv, de aceasta problema, ci doua, cum spuneam - unul la Cotroceni si altul la Palatul Victoria. Sa te tii, pe urma, ambitii, orgolii, framantari balcanice.

Bill Clinton ne-a provocat, ne-a dat un sfat, ne-a indrumat sa privim spre viitor si sa legam numele de un ceva aspirational, sa nu fie un ceva prafuit si plin de resentimente.

De-acum incolo, insa, noi va trebui sa ne hotaram. Dar pana se decid mintile luminate ce trebuie sa facem pentru brandul Romaniei, am si eu o sugestie, ca simplu cetatean, cum era o vorba post-revolutionara. Haideti sa incepem branduirea Romaniei cu igienizarea toaletelor in institutii si cu wc-urile publice.

Bill Clinton a venit la Bucuresti, a dat mana cu oameni spalati, bine imbracati, a vorbit unei asistente elevate dar, stupoare, cand a avut nevoie de o banala toaleta, a nimeri intr-una fara harttie igienica, fara prosop si, ceea ce este mai grav, fara aerisire. Toaleta cu pricina exista, inca, in Palatul Parlamentului, linga sala C.A. Rosetti. Lui Clinton i se pregatise alta, dar stiti cum e cu toaletele, le folosesti acolo unde te prinde nevoia, nu unde s-ar gandi altii ca ai avea trebuinta.

Ce-o fi fost in mintea omului, in momentul cand a realizat ca ne tinem coada sus, ca natiune, dar ne da de gol un biet WC? Domni si doamne, ca cei care lucreaza la Palatul Parlamentului, n-or fi asa multi in Romania, pentru ca, din strabuni stim ca taranca romanca e curata, dar uite ca ne-am facut de poveste chiar in fata unui personaj ca Bill Clinton. Si care ne-a descoperit slabiciunile tocmai pentru ca e si el om, si a avut nevoie de o toaleta.

Ce-o fi zis Bill Clinton in gandul lui, numai el stie. Si cum ramane cu brandul de tara?
Citeşte mai multe despre:   editorial,   ne-a,   bill,   brandul,   bill clinton,   clinton

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de