x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bucureştiul trece şi el la feudalism

0
Autor: Ionuț Bălan 07 Ian 2020 - 07:50
Bucureştiul trece şi el la feudalism


Preşedintele ceh Vaclav Klaus obişnuia să spună: Cu cât este mai săracă societatea, cu atât mai brutal se vacomporta față de natură, cu cât este mai bogată, cu atât e valabilă tendința inversă.

Iată motivul pentru care românii îşi cumpără maşini vechi. Şi mai mult decât atât, din cauza sărăciei emigrează. Fug de pe fiefurile baronilor în Occident, dar şi în capitalistul Bucureşti, cu tot cu maşinile lor de societate pauperă.

Dar, pentru asta nu este, ca de obicei, nimeni responsabil, ci se încearcă să se rezolve problema invaziei „prin efectul legii”, cam cum s-a soluţionat chestiunea cutremurului prin intermediul unei asigurări obligatorii, indiferent dacă ai sau nu şi una „liber consimţită”.

Rezultatul dorit ar fi acela ca în Capitală să circule doar maşini „de statut”, adică la fel ca în Evul Mediu când baronii erau recunoscuţi după hainele lor şi acum vor avea după ce, iar privilegiile de a nu fi deranjaţi de hârburi pe şosele vor fi oferite exact ca atunci, independent de calităţile, talentele, caracterul sau morala lor. Ba mai mult, Bucureştiul nu va mai beneficia de alt tratamentul decât acela pe care nobilimea îl aplică iobagilor din provincie. Cel puţin cam aşa ar arăta declaraţiile, cine nu e în stare să-şi ia maşină de statut să folosească transportul public în comun, ceea ce ar sugera că mersul cu maşina privată nu mai e un drept, ci un privilegiu, cum se observa în societăţile precapitaliste.

 

Stăteam şi mă gândeam că atunci când a apărut Volkswagen, automobilul popular, regimul socialist a dorit să şi-l poată permite orice cetăţean, nu să fie un privilegiu pentru persoanele „cu statut”. Se pare însă că ele îşi conservă drepturile fără să răspundă pentru eşecul de a nu putea trece România la capitalism şi reîntoarcerea ei, atenţie!, nu la socialism, ci la feudalism, cu sărăcia de rigoare, văzută la nivelul şerbilor. De altfel accizele pe mediu nici măcar nu sunt noi, birul medieval se numea fumărit!

 

Să lăsăm totuşi deoparte „motivele” feudale, ca să ascultăm de propaganda televizată care ne îndeamnă să mergem cu metroul ca la Londra şi Viena. Din păcate, cei din Drumul Taberei nu pot deveni nepoluanţi, fiindcă deşi a trecut ultima strigare, sfârşitul anului 2019, tot nu pot circula cu metroul. Nici aceia din Pantelimon, Colentina, Rahova, Ferentari sau Giuleşti. Şi sigur că nici pentru această speţă nu există responsabili, ci doar efectul legii. Ce dacă normei legale îi lipseşte norma morală, deoarece face abstracție de la principiile etice?

 


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de