x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Calculatorul care face mac

0
13 Ian 2005 - 00:00

Pentru prima oara in bransa, cel mai profitabil producator de calculatoare din ultimele trei luni e unul care nici nu face PC-uri. Il cheama Apple si a reusit sa adune aproape 300 de milioane profit - cea mai mare parte, ce-i drept, din vanzarea unor periferice. Poate ati auzit de ele, sau daca nu, interesati-va, pentru ca anul acesta prevad ca vor fi de uniforma si in Romania: playerele MP3 Ipod.

De fapt, nici nu stii daca mai poti numi producator de calculatoare o companie care isi trage profitul din produse de entertainment electronic - si nu vorbim doar de playere, ci si de softurile care vin cu calculatoarele: organizator de poze digitale, compozitor de muzica pop, soft de editare video pentru amatori si cate si mai cate - absolut gratis. Dar nu de aici vine atasamentul utilizatorilor, ci dintr-un accesoriu invizibil, livrat cu fiecare produs: coolitatea. E un cuvant nou intrat in limba, asa ca pentru adeptii DEX-ului am sa incerc o definitie. Coolitatea e acea proprietate a unui obiect care nu pare scump orice eticheta de pret ai pune pe el si care pune toate celelalte obiecte din jurul lui in categoria "demodat". Altfel spus, un lucru cool se vinde pentru ce spune despre tine, nu neaparat pentru ce face. "Baiatul asta stie ce sa faca cu banii" - cam asta e mesajul pe care il raspandeste in jur un brand cool despre posesorul lui. Si e valabil de la Audi si Volvo si pana la Calvin Klein sau - daca va tine cureaua - Hugo Boss.

Intre producatorii de calculatoare, Apple n-a fost primul care sa invete lectia fashion-ului. SONY a facut laptop-uri smechere, de designer, si el. Numai ca Apple a fost primul care a venit cu un design industrial minimalist si stralucitor, intr-un moment in care minimalismul se vinde bine peste tot, de la Ikea la Mobexpert. Ultima sa creatie, desktopul Imac, e pur si simplu un ecran cu procesor asezat in spate, ceea ce-i da un profil putin mai grasut. N-are insa nici un artificiu de design: nici beculete, nici santuri, nici crom-uri. E alb si paralelipipedic. Si pare o sculptura moderna sau un panou de nava spatiala.

Sigur, vorbim mai cu seama despre un fenomen american. Apple n-a patruns prea puternic cu calculatoarele la noi, poate si pentru ca exista un anume conservatorism, bazat - in cazul multora - pe o mare colectie de jocuri piratate pentru PC, care nu pot fi gasite asa usor in versiunea de Mac. Chiar si in Statele Unite, cota sa de piata pe calculatoare e mica, insa in crestere, ca urmare a atentiei atrase asupra brandului de succesul Ipod. Care - aviz amatorilor - e compatibil cu noile generatii BMW. Asteptati-va ca anul acesta sa auzim - si sa vedem - mai multe Mac-uri in functiune. Nu doar in advertising, chiar daca, asa cum spun criticii, Apple pune mai mult marketing in cutiile lui decat oricine altcineva.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de