x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cand ieftin cumpara scump

0
09 Dec 2004 - 00:00

Poate ati aflat: IBM nu mai face PC-uri. Saptamana asta, compania a vandut divizia de computere personale grupului chinez Lenovo (fost Legend, pentru cine e chiar cunoscator).

Firma cumparatoare s-a distins in ultimii ani printr-o gama de PC-uri superieftine aruncate cu salbaticie pe piata asiatica sa omoare tot ce misca. Sau vandute direct, cu vagonul, diverselor agentii guvernamentale chineze. Incet-incet, para cu para, chinezii au strans pana la 2 miliarde cu care si-au cumparat blazonul american.

Ca sa intelegeti lucrurile in toata grozavia lor trebuie sa va spun ca IBM este chiar inventatorul PC-ului, ca primul model bazat pe arhitectura actuala a unui calculator personal ii apartine (sa ma ierte amicii de la Apple!).

N-ar trebui sa ne mire, o data ce Rolls Royce e facut in ziua de azi de BMW. Insa povestea din spatele acestei miscari e una a intregii categorii a PC-urilor: domeniul a ajuns sa fie dependent de costuri si nu de inovatie tehnologica. La fel ca televizoarele sau casetofoanele, PC-urile au ajuns un bun de consum pe care consumatorul din ce in ce mai indiferent il judeca in functie de pret, fara sa mai fie prea atent la peformante sau tehnologie. Are si dreptate: Word-ul cu care scriu acest articol ruleaza si pe un PC de 300 de dolari, si pe unul de 3.000. Iar cel care primeste fisierul oricum nu stie diferenta. De ce-as arunca cu banii pe o marca?

IBM are dreptate sa vanda: cresterea (si marginile de profit grase) sunt acum in sectorul de servicii. Piata plateste inteligenta de a rezolva o problema specifica a unei afaceri (de exemplu, cum sa scap de cozile la casa de la supermarket) si nu un simplu calculator pe care ruleaza solutia mea.

Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca strategia IBM de a-si pozitiona calculatoarele - si in special laptop-urile - ca unelte de afaceri supereficiente a fost un semiesec. Astazi, cumparatorul de PC, fie el si de business, se uita la design si, dincolo de el, la statut. Sa ai un IBM nu mai e cool de mult. Iti da un aer ingrozitor de profesional si inspaimantator de serios. Si de faptul ca ani buni n-ai putut sa cumperi un IBM cu trackpad, numai pentru ca inginerii de acolo au decis ca tamburusul lor rosu era cu mult mai eficient pe post de mouse...

Dincolo de toate astea, morala e simpla si mortala: ieftinul bate scumpul. Dupa care il cumpara si se mandreste cu el. Ce frumoasa ar fi o tresarire de orgoliu similara si de la un business romanesc.... Ce ziceti de: "Tractorul Brasov cumpara John Deere"? Eu zic c-am uitat sa va spun un amanunt: chinezii de la Lenovo au muncit sa le iasa ochii din cap cu cinci firfirici pe ora...
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de