x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Competitia

0
21 Oct 2004 - 00:00

Cine nu tine pasul cu timpul e pierdut. Asa a fost dintotdeauna si n-avem nici un motiv sa credem ca de acum inainte va fi altfel. Partea proasta e ca nimeni nu-ti spune cat de mare trebuie sa fie pasul, daca e cazul sa-l lungesti sau s-o rupi la fuga, si nici cum trece timpul, dupa ce ti-ai dat seama ca nu mai esti in rand. Iar cat priveste pierderea, descoperi ce ai ratat doar cand nu mai e nimic de facut.

Astazi, cine n-are computer e omul altor vremuri. Poti spera ca or sa revina candva anii in care stiutorul de carte avea parte. Dar cele cateva decenii, in care tot omul a avut partea cea mare, fara sa se sinchiseasca de inventarea computerului, n-or sa se mai intoarca in veci de veci.

De lucrul asta si-a dat seama si domnul Batranoiu, un intelectual intre doua varste, unul din acei barbati care par a nu fi trecut niciodata de varsta a doua, desi au pasit binisor intr-a treia. Despre intelectuali se spune ca reprezinta o patura, ceea ce e destul de ambiguu, fiindca exista o multime de tipuri de paturi, si poporul, cand aude ca intelectualitatea tot patura a ramas, isi inchipuie ce-i mai rau. Adica ce-i si patura intr-o casa fara lemne, cand afara e ger si te culci cu burta goala.

La banii pe care-i castiga, profesorul Batranoiu nu-si putea cumpara un computer de ultima ora, ci tot unul intre doua varste. Pe care, de altfel, l-a si luat dintr-un magazin plin de vechituri. Un computer alb-negru, care le-a starnit copiilor un zambet cam stupizel din categoria "Iar a facut tata o prostie". Profesorul Batranoiu si-a cumparat computer ca sa scrie. Oricat de mult ar avansa tehnica, n-o sa se scrie niciodata color. Sau, cel putin, nu referate universitare si studii despre chimia compusilor catalici in ambutisarea la rece.

"Ce memorie are?", au intrebat baietii hlizandu-se si uitandu-se la computerul din anul 1998 ca la unul din evul mediu. "Cam trei mii de pagini dactilo", le-a raspuns universitarul, convins ca, la o memorie atat de mare, tinerilor o sa li se mai duca de pe chip zambetul acela suficient, de pustani pentru care nici computerele si nici profesorii nu mai au de mult secrete.

Cand stii ce-i acela un computer de ultima generatie, trei mii de pagini ti se par putine. Cand, intr-o viata la catedra, n-ai scris mai mult de cinci sute de pagini, o memorie de trei mii e uriasa. E unul din lucrurile pe care le intelegi de indata ce ai un computer vechi. Un alt lucru si mai uimitor e ca oricat de nou ar fi un computer, va deveni in cel mai scurt timp vechi. Si ca oricat de bine s-ar tine un barbat intre doua varste, computerul lui vechi il va face curand sa se simta un mosneag.

E ca o competitie de genul "cine imbatraneste mai repede, omul sau computerul lui?". Nu va grabiti sa raspundeti: computerul, fiindca nu se stie. Tot ce se stie deocamdata e ca, oricat de varstnic ar fi un computer, tot omul care il foloseste va parea mai terminat. De doua ori mai terminat, decat pe vremea cand rata de injumatatire a tineretii nu era atat de scurta ca azi.
Citeşte mai multe despre:   editorial,   computer

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de