x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Complexul Cornu

0
Autor: Adrian Năstase 15 Sep 2005 - 00:00
Complexul Cornu


Intre 1990 si 2000, Traian Basescu a fost ministru al Transporturilor cam sapte ani, in cinci guverne. Si, cum era firesc, personalitatea lui manageriala si-a pus amprenta asupra acestui domeniu atat de important pentru o Romanie ramasa in urma mai ales in domeniul infrastructurilor. Din acest punct de vedere, principala caracteristica a primului deceniu de postcomunism e usor de observat: nu s-a construit nici un kilometru de autostrada, iar putinii kilometri deja existenti, intre Bucuresti si Pitesti, au fost refacuti in mod scandalos, platindu-se sume mari de bani de la buget.

Toate astea nu au fost rezultatul unei neglijente, ci al unei strategii. Basescu a explicat, ani la rand, ca nu crede in autostrazi, pentru ca traficul auto in Romania e mic si constructorii nu isi vor putea recupera banii din taxele de acces. O eroare, pentru ca, inca de atunci, numarul automobilelor inmatriculate exploda, an de an, iar integrarea in UE presupunea inclusiv investitii in autostrazi, facute din timp, pentru ca lucrarile la asemenea obiective dureaza mult.

Greselile sunt omenesti si nu voi insista asupra lor. Dar astazi Traian Basescu refuza sa-si asume trecutul si il schimba dupa cum ii convine, mintind penibil de la inaltimea fotoliului prezidential. Daca ar fi sa-l asculti, el e singurul care a facut ceva pentru autostrazile romanesti, singurul care a adus bani, singurul care a avut o viziune. Pentru ca guvernul din perioada 2001-2004 a fost primul care a demarat, in sfarsit, lucrarile la autostrazi, Traian Basescu se simte obligat sa minimalizeze lucrul asta si sa-l coboare la nivelul lui de discurs. El spune, pur si simplu, ca s-a dorit realizarea unei autostrazi care sa treaca prin comuna Cornu. Punct. Cu o asemenea ironie (?), presedintele crede ca poate acoperi consecintele grave ale unui deceniu in care nu s-a facut nimic in acest domeniu. Si ca poate spulbera si eforturile fostilor guvernanti, aflati acum in opozitie.

Ii las pe cititori sa decida daca Guvernul PSD a lucrat efectiv la Autostrada Bucuresti - Constanta si a finalizat primii 110 km de autostrada in Romania dupa anii ’70 ai secolului trecut. Astazi, premierul Tariceanu sustine si urgentarea demararii lucrarilor pe directia Brasov, iar ubicuul domn Boc pledeaza, zi si noapte, pentru Autostrada Brasov - Bors. Mai e nevoie sa aduc aminte cat a criticat in campania electorala Alianta D.A. aceste proiecte?

Presedintele Romaniei are un complex serios legat de ideea de legitimitate. El a ajuns la Cotroceni in baza unui lung sir de neadevaruri si de vorbe goale. Treptat, toate acele minciuni ies la iveala. De pilda, cea cu furatul alegerilor, din care si-a facut si slogan electoral. Sau cea cu reducerea impozitelor la 16% (in campanie nimeni nu a spus ca asta inseamna si aducerea impozitelor mai mici tot la 16% si inventarea a numeroase alte taxe si impozite). Sau basmul cu "autostrazile mafiote" ale PSD-ului. Acum, presedintele face ce stie: incearca sa acopere aceste minciuni cu altele, mai proaspete. Asa ca, in loc de Brasov, vorbeste smecher despre Cornu.

Ce o avea presedintele cu localitatea prahoveana Cornu sau cu oamenii de acolo, habar n-am. Se considera domnia-sa presedintele tuturor romanilor, mai putin al acelei comune? O sa o inconjoare cu sarma ghimpata? O sa renunte la ea, cum a facut cu datoriile pe care le avea Irakul fata de Romania? Oricum, tin sa-l informez ca, din cate stiu eu, cornenii nu sunt suparati deloc. Mentionarea repetata, la inalt nivel, a numelui comunei a adus acolo un plus de faima si de prosperitate. Si cresterea preturilor la terenuri! Ei se gandesc, din ce in ce mai serios, sa-l faca pe Traian Basescu cetatean de onoare.

P.S. Dupa discursul de la inceputul anului de invatamant, in care Traian Basescu a explicat copiilor ca nu au nevoie de scoala pentru a ajunge ceva sau cineva in viata, cred ca CNA ar trebui sa intervina si sa "orneze" cu cifra 18 alocutiunile sefului statului la televizor. Cu ce sunt ele mai putin nocive pentru tineret decat violenta sau pornografia?
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de