x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Copos – Taher, un meci decisiv pentru Rapid

0
Autor: Dan Dumitrescu 14 Ian 2009 - 00:00

Rapidul se află în grea cumpănă. Grigore Sichitiu, preşedintele situaţiei de criză din Giuleşti, om care în trecut ţinea sub embargo precaut şi cele mai inofensive informaţii despre echipă, a făcut de această dată declaraţii tranşante. A vorbit Grigore Sichitiu despre achiziţii nereuşite, despre necesitatea îndepărtării din lot a unor jucători cu salarii mari şi prestaţii modeste, dar şi despre posibilitatea vânzării unor fotbalişti valoroşi, banii astfel obţinuţi fiind absolut necesari în salvarea clubului din funia unor datorii apăsătoare.



Verdictul este dureros, echivalent cu o amputare, dar absolut necesar pentru salvarea pacientului în condiţiile în care despre un transplant de capital nici nu poate fi vorba. Şi nu poate fi vorba despre un transplant de capital pentru simplul motiv că nu există donatorul. Dificultăţile cu care se confruntă Rapidul nu rezidă însă doar din gravitatea diagnosticului. Se opresc însă în gravitatea diagnosticului. Crizei de capital i se suprapune şi criza de timp în care se lucrează, o criză acutizată de faptul că la Rapid nu există persoana care să-şi asume responsabilitatea unor decizii tranşante.

Datoriile Rapidului, inexistenţa unor finanţatori ai clubului, dar şi criza de autoritate din Giuleşti sunt indiscutabil cauzate de tranzacţia confuză în care au intrat George Copos şi Fathi Taher. La început, lucrurile păreau aşezate într-o logică fără cusur. Copos dorea să vândă, Taher dorea să cumpere şi, după negocieri meseriaşe, cei doi au bătut palma. Am fost lăsaţi să înţelegem că Taher va plăti în tranşe preluarea afacerii şi că până la achitarea întregii sume convenite Copos urma să rămână acţionar, fie el chiar şi minoritar.

O bună perioadă de timp Taher a făcut poza omului providenţial pentru Rapid. A restructurat clubul, a remaniat lotul prin importuri masive, a îndepărtat din echipă fotbalişti valoroşi, a râcâit precum găina în vârful grămezii. Nimeni nu a avut ceva a-i reproşa, respectând principul că omul poate face cu banii săi orice îşi doreşte. Ulterior aveam să aflăm că Taher a acţionat într-adevăr după cum a poftit şi după cum l-a dus capul, dar nu şi-a plătit capriciile din propriul buzunar. A apelat la credite gajate cu bunuri care nu-i aparţineau în totalitate. Acum, decontul este sever şi Taher continuă să-şi menajeze capitalul. Nici Copos nu este vreun fraier care să preia găina moartă de la Taher. Cum cei doi au dovedit de-a lungul timpul că sunt animale de rasă în jungla afacerilor, ne aşteptăm la o partidă de şah de lungă durată.

Lupta acerbă dintre George Copos şi Fathi Taher se anunţă a fi una cu final târziu. Dacă rezultatul ei în plan financiar nu-i interesează pe suporterii Rapidului, un alt aspect se cere rezolvat de urgenţă pentru a salva echipa. Cineva trebuie să-şi asume responsabilitatea deciziilor în club, pentru că altfel falimentul nu va mai fi doar o simplă sperietoare.
Citeşte mai multe despre:   editorial,   taher,   copos

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de