x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum intram in Europa?

0
Autor: Mihai Tanasescu 12 Dec 2006 - 00:00
Cum intram in Europa?


Guvernul Tariceanu si-a pierdut legitimitatea atunci cand Romania avea cel mai mult nevoie de o guvernare stabila si eficienta.

Romania intra in UE cu un handicap. Aproape 70% dintre romani sunt nemultumiti de felul in care traiesc, iar patru din cinci cetateni se declara nemultumiti de banii pe care ii castiga. Este realitatea neplacuta pe care guvernantii prefera sa o ignore atunci cand isi prezinta performantele oficiale. Din pacate, agenda publica in Romania de astazi a fost confiscata de crizele nenumarate ale Puterii. Auzim zi de zi aceleasi intrebari. Cat mai traieste Guvernul Tariceanu? Dar PNL-ul? Unde au plecat conservatorii? Cand se destrama Alianta? Si toata lumea se inghesuie pe ecrane sa dea raspunsuri la aceste probleme "arzatoare" pentru tara. Cum intram in Europa este o intrebare care se aude tot mai incet si mai rar, o data ce guvernantii s-au vazut cu sacii aderarii in caruta.

Majoritatea romanilor asteapta cu optimism aderarea la UE, in speranta ca statutul de tara europeana se va resimti si in nivelul de trai din Romania. Pe masura ce lupta pentru putere intre PNL si PD se va intensifica, iar eficienta actului de guvernare va fi sacrificata de dragul ambitiilor politice, optimismul se va transforma in dezamagire, iar increderea in procesul de integrare europeana va fi zdruncinata considerabil.

Integrarea in Uniunea Europeana este un proces lung si dificil, care presupune si costuri sociale inevitabile. De la 1 ianuarie 2007 preturile vor incepe sa creasca. Prima scumpire a utilitatilor si a carburantilor va fi provocata de majorarea accizelor de la 1 ianuarie. Acciza la benzina va creste cu aproape 27 de euro la 1.000 de litri, iar acciza la pacura va creste cu 4 euro la 1.000 de kilograme. Taxa pe mediu va determina o noua crestere, cu 10 eurocenti pe litru, a pretului carburantilor.

Mai mult, pretul gazelor naturale furnizate populatiei va creste cu 8%-12% ca urmare a majorarii pretului gazelor din productia interna cu 17%, potrivit estimarilor ANRGN. De asemenea, tarifele pentru populatie vor fi majorate trimestrial, ceea ce va conduce la scumpirea unei game largi de bunuri alimentare si nealimentare. Nici pretul serviciilor nu va scapa de valul scumpirilor, iar de la 1 iulie 2007 fumatorii vor fi obligati sa plateasca in plus 7.000 de lei vechi pentru un pachet de tigari.

Lipsa unor masuri consistente din partea statului pentru amortizarea acestor majorari semnificative de preturi va determina amplificarea costurile sociale ale integrarii si accentuarea dezechilibrelor sociale. Pana astazi, Romania trebuia sa aiba un program coerent pentru perioada postaderare, care sa orienteze politicile guvernamentale in procesul integrarii. Acest program snu exista.

Majoritatea romanilor priveste critic activitatea Guvernului si este nemultumita de performantele acestuia in toate domeniile de activitate. In ultimii doi ani, de cand a inceput mandatul Guvernului Tariceanu, cetatenii Romaniei au asistat la o cearta permanenta si generalizata intre membrii Coalitiei guvernamentale, ai Aliantei PNL-PD, intre premier si presedintele jucator si intre membrii aceluiasi partid, indiferent cum s-a chemat el. Inevitabil, aceste conflicte si-au pus amprenta asupra performantelor de guvernare si au afectat atat nivelul de trai al romanilor, cat si gradul de incredere a acestora in institutiile statului. Atunci cand institutiile statului pierd increderea populatiei, legitimitatea acestora devine nula. Guvernul Tariceanu si-a pierdut legitimitatea atunci cand Romania avea cel mai mult nevoie de o guvernare stabila si eficienta.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de