x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum poate câştiga Udrea Capitala

0
Autor: Miruna Munteanu 31 Ian 2011 - 18:43

De ce doreşte PDL să concentreze toate resursele Bucureştiului în mâna unui singur om, în condiţiile în care şansele ca acest partid să-şi adjudece la urne postul de primar general par, acum, minuscule? Răspunsul s-ar putea afla în câteva paragrafe deloc mediatizate ale controversatei Legi a Capitalei, pritocită de deputatul Vasile Gherasim.

Iată, de pildă, art 26: „Mandatul primarului general se suspendă de drept în cazul în care acesta a fost arestat preventiv. Măsura arestării preventive se comunică de îndată de către instanţa de judecată prefectului, care, prin ordin, constată suspendarea mandatului”. Dacă, ulterior, acuzatul e găsit nevinovat, legiuitorul e mărinimos: îi dă dreptul să primească retroactiv salariile pierdute... Că, până la o sentinţă definitivă, oricum îi expiră probabil mandatul.

La fel de interesant este şi art. 27 al proiectului: „În caz de vacanţă a funcţiei de primar general, precum şi în caz de suspendare din funcţie a acestuia, atribuţiile ce îi sunt conferite prin prezenta lege vor fi exercitate de drept de viceprimar, sau, după caz, de unul dintre viceprimari, desemnat de Consiliul General prin votul secret al majorităţii consilierilor generali în funcţie”.

Alineatul 3 al aceluiaşi articol se îngrijeşte de situaţia în care „sunt suspendaţi din funcţie, în acelaşi timp, şi primarul şi viceprimarii”. Caz în care Consiliul general deleagă un consi­lier care va îndeplini atribuţiile tuturor „suspendaţilor”. Temporar, desigur, până la clarificarea situaţiei juridice. Un provizorat care riscă să fie foarte lung...

Iată cum nu votul popular, ci aranjamentele de culise l-ar putea desemna pe primarul de facto al Ca­pitalei. Soarta metropolei care adă­pos­teşte peste 10% din populaţia României ar putea fi decisă de 90 de consilieri generali, aleşi uninominal. Am văzut, deja, în Parlament cum se pot construi majorităţi complet diferite de logica urnelor. Prin racolarea om cu om. De ce ar fi un consilier de primărie mai greu de momit decât un deputat?

Cu Traian Băsescu la Cotroceni şi cu un guvern portocaliu la Palatul Victoria, puterea de persuasiune a PDL ar putea face minuni şi în Consiliul General. Iar controlul asupra resurselor Capitalei – miza reală a acestei iniţiative legislative – ar putea fi un avantaj decisiv în pregătirea alegerilor parlamentare din toamna lui 2012.

Elena Udrea, liderul PDL Bucureşti şi principalul promotor al acestei controversate „reforme administrative”, zice că nu ştie nimic despre bizarele articole ale Legii Gherasim. Nu le-a văzut, deşi sunt scrise negru pe alb în proiectul dezbătut săptămâna trecută chiar în organizaţia pe care o conduce. Aceste paragrafe i-ar putea aduce, totuşi, atribuţiile de primar general al Ca­pitalei chiar dacă dânsa, într-un acces de modestie, s-ar hotărî să candideze doar pentru un neînsemnat post de consilier...

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de