x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se fac legile în România

0
Autor: Adriana Oprea-Popescu 29 Noi 2011 - 21:00

Stirea: 'Castrarea pedofililor, aprobata de Senat. Initiativa legislativa propusa de deputatul democrat-li­beral Alin Popoviciu prin care (sic!) pedofilii recidivisti sa fie castrati chimic a fost adoptata tacit de catre senatori, deputatii avand insa ulti­mul cuvant'.

Adevarul despre stire: 15 deputati PDL, plini de bune intentii si de o doza egala de populism, au adus pe lume un proiect de lege cum rar ti-e dat sa citesti. 12 articole de lege, unul mai hazliu decat celalalt. Propunerea legislativa are ca obiect instituirea unor reglementari pentru prevenirea violentei si abuzurilor sexuale asupra minorilor, prin prevederea unor masuri speciale – 'monitorizarea GPS' si 'inhibarea pornirilor sexuale prin metode chimice' – aplicabile persoanelor condamnate pentru 'abuz sexual impotriva minorului'. Super!, ar spune cei care cred ca legile se coc precum covrigii impletiti. Co­vrigii insa se fac cu susan, iar legile cu creier... Nu e valabil si-n cazul de fata, unde, la al doilea articol, notiunea de 'violenta si abuz sexual asupra mi­norului' este definita prin ra­por­tare la art. 220 din noul Cod Penal, act normativ ce nu a intrat inca in vigoare. O gafa impardo­nabila intr-o initiativa legislativa.

Mai departe, creatorii de lege men­tio­neaza, la art. 3, ca 'abuzurile se­xuale cuprinse in conceptul de pe­do­filie fac parte din categoria perversiunilor sexuale', amestecand, intr-un melanj dubios, doua infractiuni distincte, prevazute de art. 198 si, respectiv, art. 201 din actualul Cod Penal. Art. 4 si 5 mentioneaza reglementari deja existente in noul Cod Penal (art. 220), desi in procesul de legiferare e interzisa instituirea acelorasi reglementari in doua sau mai multe acte normative.

Art. 6 din proiectul legislativ pre­vede ca 'condamnatul acuzat de pe­do­filie, care si-a ispasit si finalizat pe­deap­sa, va fi in continuare sub su­pra­veghere, prin monitorizare GPS'. Obligativitatea purtarii unei bratari electronice ar insemna o pedeapsa complementara aplicata celui care deja a executat (n.r. – in limbaj de piata: 'si-a ispasit' sau 'si-a finali­zat') pedeapsa privativa de libertate.

Cei 15 pedelisti, iniatiatori de lege, nu explica insa amanunte importan­te: cine decide pedeapsa complementara, in baza caror norme legislative, cine pune bratara, cine-l monitori­zea­za pe purtatorul de bratara (ca no­tiunea juridica de 'pedofil' nu exis­ta in vreo lege romaneasca), care sunt 'organele competente ale statului', cu ce resurse, umane si financiare, se vor face aceste monitorizari si, mai ales, care este sursa de finantare. La art. 8, 9 si 10, acelasi proiect de lege spu­ne ca 'faptuitorului gasit vinovat de violenta si abuz sexual impotriva mi­norului si condamnat pentru circumstante agravante de abuz sexual (...) i se va aplica in timpul detentiei o pedeapsa suplimentara', prin aceasta intelegandu-se 'inhibarea por­nirilor sexuale, prin metode chi­mi­ce, in scopul prevenirii unei re­ci­di­ve'.

Cu alte cuvinte, se propune cas­trarea chimica a pedofililor, fara sa se precizeze insa si care sunt acele 'm­etode chimice'. Ii injecteaza cu zea­ma de varza, ii stropeste cu arsenic sau lasa la latitudinea judecarului sa alea­ga din tabelul lui Mendeleev, dupa procedeul 'an-tan-te-dize-mane-pe'? Initiatorii, dovedind pa­sa­mite ca stiu si respecta drepturile omului, propun, la ultimul articol din pro­iect, ca 'pedeapsa suplimentara', cas­trarea adica, 'poate fi insotita de un tratament psihologic adecvat, in sco­pul prevenirii recidivei, dar si pentru integrarea infractorului in socie­ta­te, fara ca acesta sa mai reprezinte o amenintare pentru societate'. Zeama de varza, cum banuiam... Din var­za acestui proiect de lege, amendat, pe rand, de Guvernul care a anun­tat ca nu sustine adoptarea acestei propuneri legislative, de Comisia ju­ridica si de Comisia pentru Drepturile Omului din Senat, care au dat aviz negativ.

Cu toate acestea, luni varza a fost adoptata tacit de catre se­natori si s-a rostogolit spre Camera Deputatilor. Cum adica a fost adoptata tacit? Pai, uite-asa, cu tot cu avize negative, fara sa treaca prin plen si prin dezbateri. Caci insasi Constitutia prevede, la art. 75, alin. (2), ca 'Prima Camera sesizata se pro­­nunta in termen de 45 de zile. (Pentru coduri si alte legi de comple­xitate deosebita, termenul este de 60 de zile.) In cazul depasirii acestor termene se considera ca proiectele de legi sau propunerile legislative au fost adoptate'. Acum pricepeti cum se fac legile in Romania?

(N.a. – In 2006, Jurnalul National a declansat o campanie de presa, cerand ca 'Legea Megan' sa existe si in Romania. Megan este numele unei fetite de 7 ani din New Jersey care a fost violata si ucisa in 1996. Este si numele legii pe care presedintele Clinton a semnat-o apoi, la ce­rerea societatii civile care si-a revendicat dreptul de a-i stii pe abuzatorii de copii. Astfel, in SUA, persoanele care au suferit condamnari pentru comiterea unor infractiuni de natura sexuala sunt obligate sa se inre­gistreze, in maximum 72 de ore de la eliberarea din puscarie, intr-un re­gistru online care este public, cu fotografie, semnalmentele, adresa, faptele pentru care a fost condamnat. Era posibil asta si-n Romania? Ni s-a spus atunci, acum cinci ani, ca pedofililor le-ar fi incalcate drepturile omului. Insa au fost si parlamentari care au promis ca vor initia o lege. N-au mai facut-o niciodata. Problema agresiunilor sexuale asupra minorilor este atat de grava, ca am fi in­constienti daca am trata-o amator si populist, cu o frectie de lege!)

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de