x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dacă bucureștenii stau supraetajat la fel trebuie puse și mașinile lor

0
Autor: Ionuț Bălan 01 Mai 2019 - 07:43
Dacă bucureștenii stau supraetajat la fel trebuie puse și mașinile lor


Cu bune, cu rele, Bucureștiul continuă să se dezvolte. Sau mai bine zis să se mărescă. Se extinde și ca suprafață, crește și ca efectiv al populației, în măsura în care statisticile nu vor dovedi, cumva, că mortalitatea este mai mare decât imigrația. 

Intuitiv, cred că se poate spune că migrația spre studiile și mai ales spre joburile din București e a doua ca mărime după cea către Occident. Ceea ce conturează o situație deloc fericită: foarte mulți români din provincie își părăsesc locurile de baștină pentru a migra fie în străinătate, fie în Capitală sau în câteva alte orașe mari. Țara va ajunge să-și concentreze locuitorii în foarte puține locuri. Nu asta e urbanizarea pe care ar fi vrut-o Uniunea Europeană care nu seamănă a dezvoltare armonioasă.

În fine, cert e că polul metropolitan București-Ilfov arată deja mai mult ca o realitate decât ca un deziderat sau ca o prognoză. Iar oamenii mai mulți înseamnă și mașini. Pe niște artere rutiere deloc adaptate să le facă față, nici ca dimensiuni și nici din punct de vedere al rezistenței și calității. Ca de obicei, viața le-o ia înainte planificatorilor centrali.

Cât despre locuri de parcare ce să mai discutăm? Se vorbea la un moment dat chiar de organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto de acces în centrul oraşului, pentru a se încerca decongestionarea. Numărul autoturismelor din Bucureşti a crescut cu peste 30.000.

Construirea de noi parcări clasice nu e o soluție, întrucât ele mănâncă și mai mult din spațiul tot mai rarefiat al orașului. Mașinile bucureștenilor trebuie să treacă prin același proces de "urbanizare" ca și șoferii lor. Dacă vrei să fii orășean, atunci nu mai stai la casă, ci te muți la bloc. La fel, mașinile trebuie să dispară de pe trotuare și să stea în parcări supraetejate. Practic, trebuie construite cât mai multe "blocuri de mașini" precum cele care s-au făcut în sectorul 6 și cărora li se mai spune și "inteligente".

 


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de