x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce adoptă Iohannis dezbaterea „ZERO”

0
Autor: Dan Constantin 21 Noi 2019 - 07:30
De ce adoptă Iohannis dezbaterea „ZERO”


19 .11.2019, număr apreciat de Voropchievici, expert în materie, drept „colțuros”, rămâne în cronica subțire a democrației românești drept „Marțea neagră” a campaniei pentru alegerile prezidențiale. Klaus Werner Iohannis ,din postura de candidat la propria succesiune și cu un „scut” de 1,3 milioane de voturi în plus din primul tur față de Viorica Vasilica Dăncilă, a fugit de o dezbatere directă ca dracul de tămâie. KWI a organizat în condiții puternic protejate , în spațiul dirijat de o ofițereasă SRI și la „inițiativa” SNSPA, instituție condusă de păpușa lui Coldea, o ieșire în public grețos de aranjată. Cu meticulozitate tipic teutonă, forma a fost mai importantă decât conținutul, marele efort de inteligență a organizatorilor fiind dispunerea scaunelor pe scena unde se juca farsa „dezbaterii”. Deși presa desemnată de la Cotroceni avea unghiile tăiate, Iohannis a preferat să facă box cu umbra , punându-se în postura jenantă să piardă concursul în care alerga singur. Echipa lui, frumos dispusă în loje și atentă să nu tușească nimeni în timpul ariei, a răsuflat ușurată când s-a tras cortina după penibila adunare în care au fost și câteva defecțiuni . Studentul din public care a turtit fesul „personajului” cu trei vorbe simple -de ce n-ați invitat și ziariști care să vă pună întrebări incomode- și „momentul Radu Tudor” care l-a arătat pe Orban în postura de valet pus să introducă tava în scenă. De cealaltă parte, conferința de presă a contracandidatei Dăncilă a arătat o femeie puternică; supusă pe parcursul a două ore și jumătate unui tir de întrebări, 250, multe cu încărcătură de răutate și răfuieli, inginera petrolistă a ieșit mai mult decât onorabil din încleștarea cu presa . Antena 3 a reușit un tur de forță punând prin transmisii simultane cât de cât față în față pe cei doi competitori din scrutinul de duminică. Performanța jurnalistică nu poate însă acoperi deficitul de democrație produs de lipsa unei dezbateri reale, directe, Dăncilă –Iohannis. Audiențele mari ale acestor transmisii maraton care au creat un surogat de dezbatere, unind două conferințe de presă, arată cerința publicului pentru confruntarea directă. În fond, marele perdant prin refuzul președintelui în exercițiu de a urca în ring este electoratul. Sunt, în primul rând, cetățenii care care nu au votat Iohannis sau Dăncilă în primul tur. Acest potențial electorat se ridică la 3,5 de voturi la care se adaugă încă 8,5 milioane de oameni care nu au participat la vot. Sunt, așadar, 12 milioane de votanți care pot fi atrași de o parte sau alta a baricadei. Creșterea prezenței la urne ar fi, evident, stimulată de o dezbatere reală. Iohannis nu este însă deranjat că la turul 1 a fost cea mai slabă participare la vot din istoria prezidențialelor și a ales să nu stimuleze interesul pentru turul 2, care poate aduce surprize. Jocul pe această carte îi poate fi fatal lui Iohannis. Proverbul spune că fuga este rușinoasă, dar rămâne de văzut dacă va fi și sănătoasă!


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de