x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce nu-s taxate mașinile după puterea motorului și valoarea de piață?

0
Autor: Ionuț Bălan 21 Feb 2019 - 07:57
De ce nu-s taxate mașinile după puterea motorului și valoarea de piață?


Se discută din ce în ce mai mult de echitate fiscală, de Adam Smith (1776) și principiul de a constitui contribuții în funcție de veniturile contribuabililor. Deși, nu știu dacă să fiu de acord cu asta și sinonimele egalitate/dreptate/justiție fiscală, în situația în care vorbim, în definitiv, de un jaf legalizat.

Oricum ar fi, însă, atunci când se pune problema taxării automobilelor prin intermediul unor agenți fiscali privați, RCA, sau direct de către stat, taxele locale, se observă cum e încălcat principiul echității.

Așadar, la noi, în România, automobilele sunt taxate public și privat în funcție de cilindree și de puterea motorului. Adică, mașinile pe benzină și motorină, după numărul de centimetri cubi, iar cele electrice, după cel de kilowați. Da, numai că în taloane, la autoturismele clasice apare la puterea motorului și numărul de kw. Nu e echitabil oare ca taxarea să funcționeze după același principiu? Ca să luăm un exemplu la întâmplare, două mașini de 1.560 cmc, pentru care se achită același nivel de RCA și taxe locale, pot avea o putere de 66, respectiv 80 kw!

Și fiindcă am pomenit de echitate fiscală, de contribuții în funcție de venituri - și ne facem că nu observăm că taxarea unui venit deja impozitat, din care se cumpără un automobil, e dublă impunere - ajungem la ideea că o mașină de zeci de mii de euro, nouă, puternică, nu poate fi taxată la fel ca una cu o vechime de 10 ani și cu o putere redusă a motorului, doar fiindcă are aceeași cilindree! În cel de al doilea caz, “averea” s-a redus de la 15.000 la 2.000 de euro într-un deceniu și fiscalitatea nu surprinde acest lucru, ceea ce nu-i echitabil.

Sigur că dacă analizăm taxarea automobilelor, ajungem inevitabil la Guvernul Boc, pentru că el e acela care a schimbat “temporar” regulile jocului în timpul jocului și a supraimpozitat mașinile de peste 2000 cmc în plin exercițiu fiscal, și cei care-și plătiseră deja taxele locale, în martie, integral, s-au trezit că-s datori. De parcă cilindreea ar fi relevantă pentru a evalua averea și a putea eticheta pe cineva că e proprietarul unei mașini puternice! 

 


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de