x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Emoţia care accelerează metabolismul actorului

0
Autor: Florin Condurateanu 16 Ian 2017 - 07:10
Emoţia care accelerează metabolismul actorului


Cabina de actor era atât de sărăcăcioasă, încât ar fi concurat chilia unui călugăr aflat în post fără sfârşit. Florian Pittiş cu adidaşi era idolul tineretului, care se îmbulzea la spectacolele “Poezia muzicii tinere” aşa de tare, încât securiştii stupizi anulau spectacolele, care totuşi se desfăşurau cu riscul de gratii. Pe masa cu trei picioare sprijinită de perete, două-trei pachete de Carpaţi fără filtru. Pittiş fuma ţigări de tranşee, tari şi periculoase ca gloanţele. Cum se potrivea mahoarca şi vocea bărbătească, dar mângâietoare a celui care prezenta de ani lungi “Teleenciclopedia”, cu glas plin de mistere, dar şi cu vocea zglobie a lui Moţu' din cântecul băşcălios “Mi-am dorit o maşină şi acuma o am”. Povestea că-l chemau des la raionul de partid să-l jumulească pentru nonconformism, iar el, înainte de a le spune activiştilor “Bună ziua”, se răstea: “Nu mă tund”. Rămânea cu pletele lui romantice pornite spre încărunţire. Pittiş s-a întrerupt din povestiri, ne-a rugat să oprim filmarea şi a pornit ca o furtună spre culisele scenei “Bulandra”. Cât răspunsese la interviul din emisiunea mea de la Antena 1, trăsese discret cu urechea la un difuzor strâmb din perete, unde se auzea desfăşurarea piesei din acea seară, pe care Pittiş o regizase. Din culise s-a burzuluit la actorii din scenă, “dacă nu puneţi emoţie, simţire în replici, luaţi troleibuzul şi duceţi-vă acasă!”. Îmi povesteau mari artişti că le iese bine rolul când ajung în momente de graţie în acea seară, când sunt în formă, nici prea trişti, dar nici prea veseli, când clocotesc emoţional - este condiţia perfectă pentru creaţie. Impresionantă destăinuirea pe care a făcut-o în emisiunea mea uriaşa actriţă Draga Olteanu. Povestea că toată viaţa, chiar şi acum, la o vârstă venerabilă: “În ziua în care joc seara într-o piesă nu se mai înţelege nimeni cu mine, mă aflu în febra continuă a rolului, nu mă gândesc decât la personajul pe care-l voi interpreta, am emoţii mari, nu mănânc nimic”. Teribila interpretă a Coanei Chiriţa, dominatoarea gaiţă-şefă din “Gaiţele”, populara şi fermecătoarea primăriţă Varvara, care stimula cu energia ei toată comuna şi făcea instrucţie cu soţul Todiraş, în “Toamna bobocilor”, ei bine, Draga se conecta total la rol, nu accepta nimic din jur o zi întreagă.

 


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de