x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Fabrica de opinie publică

0
Autor: Ionuț Bălan 02 Apr 2019 - 07:46
Fabrica de opinie publică


Totdeauna m-am întrebat oare de ce anumite subiecte ajung să facă vâlvă în spațiul public și să preocupe uneori până la obsesie opinia publică, iar altele, nu. Nu cred că e nicio Mare Conspirație la mijloc, iar hazardul are și el ponderea lui în toată povestea. Așa că rămâne un singur răspuns posibil: marketingul și PR-ul.

Evident, orice interes sau "cauză" își are propriul aparat de promovare, iar concurența funcționează: câștigă cine reușește să se muleze mai bine pe obsesiile și reflexele populației. Opinia publică nu e ceva ce "există" pur și simplu. Ca să se manifeste, ea trebuie trezită, stimulată, direcționată. Oamenii nu acționează întotdeauna în conformitate cu cele mai bune interese ale lor.

De exemplu, o inițiativă cu PR foarte bun a fost cea a omului de afaceri care a construit un metru de "autostradă" în Moldova. Speculând foarte profesionist revolta românului cum că "ăștia nu sunt în stare să facă autostrăzi", întreaga operațiune a redus la tăcere întrebări profund logice din punct de vedere economic, cum ar fi: de ce acumularea de capital din România și mai ales din Moldova este atât de slabă încât autostrăzile par o utopie? Mai întâi trebuie ca investițiile să ajungă să fie fructificate, iar surplusul să se adune sub formă de venituri bugetare sau de resurse private, eventual bursiere, din care să se poată finanța proiecte de infrastuctură.

Iar ce e frustrant e că succesul de marketing al metrului de autostradă din Moldova face uitate alte subiecte, cel puțin la fel de importante, cum ar fi metroul bucureștean neterminat. Sau, dacă tot a venit vorba de autostrăzi, de ce bucățica Brașov-Comarnic pare imposibil de făcut sau de ce nu există transparență în ceea ce privește exproprierile făcute în interes public, pentru lucrări de infrastructură.  

Concluzia ar fi că lucrurile substanțiale, dar care nu îți sar automat în ochi, sunt date la fund și nici măcar PR-iștii nu se chinuie să le promoveze. Iar această fabrică de opinie publică nu funcționează întotdeauna în interes public.  

 


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de