x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Farnborough 2010: târgul speranţelor

0
Autor: Razvan Belciuganu 22 Iul 2010 - 00:00
Criza care a cuprins tot globul a provocat, în mod firesc, încurcături şi în planurile de afaceri ale companiilor din industria aerospaţială şi de apărare. Tăierile de fonduri guvernamentale, programate a finanţa cheltuieli pentru înzestrarea arma­telor, sunt la ordinea zilei, pe toate con­tinentele şi nu se întrevăd schim­bări radicale, în bine, în viitorul apro­piat. Cel mai mare târg de profil din lume, care are loc o dată la doi ani la Farnborough, în Marea Britanie, şi care s-a deschis zilele trecute, are ro­lul de a da un impuls în domeniu şi de a redefini viitorul industriei aero­spaţiale şi de apărare, în funcţie de noul context internaţional.

Afacerile în domeniu se desfă­şoa­ră pe decenii întregi, întrucât du­rata de viaţă a produselor sale (avioane, tancuri, elicoptere, sateliţi etc.) este programată a fi de zeci de ani. Anul acesta, la Farnborough se observă cu uşurinţă preocuparea marilor producători în privinţa reducerii costurilor de exploatare a produselor lor. Starul expoziţiei este noul avion de pasageri al celor de la Boeing, modelul 787 - Dreamliner. Prototipul cu numărul 003 a ajuns pentru prima oară pe continentul european şi şi-a dezvăluit secretul care îl face uşor şi care îi va reduce consumul de combustibil cu cel puţin 20%. Boeing 787 - Dreamliner este construit, în mare parte, din materiale compozite de carbon. Sunt, de fapt, aceleaşi plăci din materiale compozite din care este făcut şi avionul multirol Eurofighter, unul dintre competitorii din cursa pentru dotarea Forţelor Aeriene Române.

Construirea lui Boeing 787 - Dreamliner arată, pe de-a-ntregul, paradoxurile din această lume a aeronauticii. Aşadar, compania americană lucrează în acest proiect, tocmai în ceea ce priveşte materialele compozite, cu compania Alenia Aeronautica, parte a grupului italian Finmeccanica. Italienii sunt membri ai consorţiului european, alături de BAE Systems şi EADS, care fabrică avionul multirol Eurofighter. Dar Airbus, care face parte din EADS, este principalul concurent mondial al lui Boeing, iar americanii au găsit soluţia pentru reducerea costurilor, materialele compozite, şi au suflat-o chiar din curtea europenilor. Pe de altă parte, Alenia Aeronautica a dezvoltat împreună cu ruşii de la Sukhoi avionul de pasageri Superjet, care a efectuat la Farnborough zbor demonstrativ.

În privinţa avioanelor de luptă, „vedeta", invizibilul F-35 al americanilor de la Lockheed Martin, cu care este momită şi România după 2018-2020, a avut parte de o criză în preajma târgului, din cauza calculelor privind preţul său, care a fost estimat dinspre Pentagon la a fi dublu decât cel promis de companie anterior. De asemenea, la Farnborough a fost prezentat pentru prima dată în afara Suediei, de un alt doritor să câştige contractul pentru avionul multirol al Aviaţiei Militare a României, compania SAAB, noul Gripen NG Demonstrator.

Despre Farnborough 2010 se poate spune că este un târg al spe­ranţelor, un loc unde se doreşte ca economia lumii, care implică înaltă tehnologie, mii de subcontractori şi sute de mii de locuri de muncă, să ia din nou avânt.
Citeşte mai multe despre:   special,   editorial,   observator

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de