x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Filmul in care joc si eu

0
12 Noi 2004 - 00:00

125 de milioane in prima zi. E totalul vanzarilor unui joc nou, Halo2, lansat de Microsoft acum doua zile. Suma e interesanta mai ales pentru ca semnaleaza o tendinta in entertainment: industria jocurilor se pregateste s-o detroneze pe cea a filmelor. Cea mai mare lansare a unui film, "Spider-Man", a reusit un foarte modest scor de 114 milioane de dolari in prima zi.

LUCIAN MANDRUTA

Si nu e doar asta: la inceputul toamnei, posturile de televiziune americane constatau cu surprindere lipsa la apel a catorva milioane de telespectatori de prime-time (pana la 10 la suta din total). Dupa nenumarate cautari si interogari statistice, cea mai puternica explicatie a fost aceea ca PC-ul, Internetul si consola de jocuri au reusit sa fure din publicul televizorului.

Pana la urma e firesc: povestile la care ne uitam predau stafeta celor in care (ne) jucam. Actorii lasa si ei locul personajelor care suntem. Regizorii incearca sa se imprieteneasca cu programatorii - viitorii stapani ai lumii entertainmentului. Iar producatorii si marile case cauta sa-si perfectioneze "motoarele" grafice, tot asa cum, in primele decenii ale secolului trecut, Hollywood-ul adauga sunet si mai apoi culoare filmelor.

Nu e o batalie cinstita. Televizorul nu va putea niciodata sa ne aduca in fata un film in care mor sute de inamici pe ora si in care sangele e improscat pe ecran la fiecare colt de strada. Nu numai pentru ca nu-i da voie legea, ci si pentru ca ar fi teribil de plicticos. Cand acest lucru se intampla in jocuri insa, unde noi stam cu degetul pe tragaci, atunci dintr-o data devine pasionant. Puterea absoluta cu 1.600.000 de lei (admitand ca nu luati jocul de la pirati) e o oferta cu mult mai tentanta decat iubirea absoluta ("Titanic") sau actiunea absoluta ("Terminator") oferite absolut gratuit la TV.

Nu e o tendinta de care lumea sa se ingrijoreze inca la noi. Cu toate ca in acest sezon de iarna se vor vinde cel putin 3.000 de console de jocuri si de doua-trei ori pe atatea PC-uri pentru acasa. Care, la fel ca televizorul, nu atrag in fata ecranului doar o persoana.

Putine dintre ele vor fi "Halo2" insa - distributia de Xbox, consola Microsoft pe care poate fi jucat, e cu mult mai putin vizibila decat business-ul lui Sony, care si-a plasat consolele in toate magazinele de retail…
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de