x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghips şi copite de cai

0
Autor: Florin Condurateanu 13 Aug 2014 - 21:49
Scenă pe tăişul cuţitului, mustind de  pericole în filmul “Nemuritorii”. După uciderea Marelui Viteaz, după uciderea lui Mihai Întregitorul, câţiva dintre bravii căpitani ai lui se adună pentru a reveni în ţară. Scenariul prevedea că reîntoarcerea avea şi o miză, să repatrieze o ladă cu galbeni aparţinând armatei lui Mihai. În realitate, în ladă nu era aur, ci se aflau nişte pietre, însă vitejii trebuiau strânşi în jurul unui ţel, fiind păcăliţi că în ladă sunt bogăţii pentru ţară. Grupul de viteji este prins de armata otomană. Pentru a-i chinui şi a-i umili sunt îngropaţi în nisip până la gât, iar printre capetele lor rămase afară alergau armăsari nărăvaşi. Scenă foarte periculoasă, pentru că oricând copitele bidiviilor puteau lovi capetele actorilor fără ca aceştia să se poată feri din pricina nisipului care îi strângea. Avea sufletul cuprins de ceva frică însuşi regizorul şi actorul principal Sergiu Nicolaescu. Pentru a-i încuraja pe ceilalţi actori, Nicolaescu şi Jean Constantin au pus la cale o splendidă idee cinematografică. Jean Constantin a dat tonul celorlalţi căpitani ai lui Mihai Viteazul în a cânta din toate puterile, aşa îngropaţi în nisip: “Lasă, lasă, lasă, lasă că ajungem noi acasă!”. Armăsarii alergau de nebuni printre capetele oştenilor români, iar aceştia se încurajau scandând că vor ajunge în ţară, acasă. Scena fantastic de periculoasă nu a dus la nicio rănire a actorilor. Filmările în cinematografie nu se desfăşoară doar în ciripit de vrăbii, în sunete de cântece romanţioase şi în desmierdări între îndrăgostiţi. Unele secvenţe sunt străbătute de pericole şi au apărut chiar accidente. Uneori din te miri ce. A păţit-o Ion Dichiseanu în timpul filmărilor la superproducţia “Burebista”. Într-o pauză de filmare, actorii au rămas în şa, repetând textul rolurilor. Numai că armăsarul în şaua căruia se afla Dichiseanu a început să o mângâie cu botul pe iapa călărită de regele Burebista, adică de marele actor George Constantin. Iapa n-a avut chef de curtea făcută de calul lui Dichiseanu, s-a enervat şi a trimis nişte copite zdravene. O lovitură de copită l-a atins pe Dichiseanu în şira spinării şi cât pe ce să se rupă o vertebră, lăsându-l paralizat. Tot Ion Dichiseanu a mai păţit un necaz într-o scenă filmată în peşteră, în care el se lupta cu trădătorul deconspirat, interpretat de Lazăr Vrabie. În scena de luptă se amesteca şi un câine lup, care s-a enervat şi l-a muşcat rău de picior pe Dichiseanu, ceea ce nu apărea în scenariu. Să amintim că, mioapă cu vechime, delicioasa actriţă Emilia Popescu a intrat în scenă fără ochelari, n-a văzut un decor şi a tras o lovitură cu fruntea în placaj de a podidit-o sângele. Şi încă un accident care era cât pe ce să aibă o prelungire mai periculoasă. Doritor de viteză maximă în filmări, Sergiu Nicolaescu nu dormea decât 3-4 ore într-o rulotă. Ameţit de nesomn, a doua zi a alunecat pe scări şi şi-a fracturat braţul, imediat imobilizat în ghips la spital. Cum să conducă el  în rolul vizirului şarja de cavalerie a armatei otomane  în timpul filmărilor la “Mihai Viteazul”? Cu o mână trebuia să ţină sabia şi cu cealaltă hăţurile armăsarului. Şi-a legat de ghips cu sârme iataganul şi a filmat galopul în fruntea cavaleriei otomane. Dacă bidiviul speriat de bubuiturile ghiulelelor l-ar fi aruncat din şa, Sergiu Nicolaescu nu avea cum să-şi amortizeze căzătura din pricina braţului în ghips, de care era legată cu sârme şi sabia.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de