x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghiveci urcat cu scara pompierilor

0
Autor: Florin Condurateanu 27 Apr 2016 - 07:40
Ghiveci urcat cu scara pompierilor


Cartea despre cinematografia românească nu poate să rămână cu o întristătoare pagină albă. Pagina care ar trebui să povestească despre filmul cu un personaj fabulos, filmul nefăcut încă despre viaţa Mariei Tănase. Ca un veritabil testament, s-a găsit într-un sertar un dosar cu planurile lui Sergiu Nicolaescu de a realiza un film cu fascinanta artistă, Doamna Maria. Nicolaescu se străduia să aleagă cea mai potrivită interpretă pentru cea care atunci când blestema trădarea în dragoste, “Cine iubeşte şi lasă, Dumnezeu să-i dea pedeapsă, târâişul şarpelui”, ei bine, parcă se despica cerul. Îndrăgitul regizor înclina să-i dea rolul Măriei lui Jojo, cea care-l entuziasmase cu câteva roluri. Alăturase fotografii vechi ale Doamnei Maria pozelor lui Jojo. Ioan Cărmăzan, discipolul lui Sergiu, se străduieşte să-i ducă la îndeplinire visul, căutând bani pentru film. Îi sună des telefonul, celebre cântăreţe de operă din lume, românce cu cotă importantă pe scenele vestite, îi sugerează că ele ar putea reuşi în rolul celei care a cântat de-i sărea inima din piept “Ciuleandra”, ”Mi-am pus busuioc în păr, măi”. Nu se poate să nu ne rămână în film iubirea dintre două fenomene cosmice, Maria Tănase şi Brâncuşi, cum îi cânta ea Ţăranului Genial până adormea. Trebuie să vedem în film cum era de generoasă Doamna Maria, care i-a dat birjarului sărac toată geanta cu bani să-şi cumpere lemne. Să ne bucure întâmplări tainice din viaţa Mariei, care se muta des şi, neputând să-şi urce ghiveciul cu arbust la etajul 6, au transportat la înălţime ghiveciul pompierii cu scara telescopică. Trebuie să rămână istorisirea îndrăgostirii a doi şefi de spionaj, unul din Occident, al doilea Cristescu, vrăjiţi de farmecul misterios al Măriei. Să nu uităm cum Maria Tănase, în pragul ridicării la cer, a vrut ca în sicriu capul să i se odihnească pe o pernă umplută cu petale de trandafiri din grădina tatălui din mahalaua Cărămidarilor.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de