x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Guvernare pe contrasens

Guvernare pe contrasens

de Radu Tudor    |    27 Iul 2006   •   00:00
Guvernare pe contrasens

Oricarui simplu cetatean, daca provoca un astfel de accident, i se intocmea dosar si ramanea fara permis. Ramane de vazut cat respect pentru lege este in timpul mandatului Tariceanu, atunci cand vine vorba chiar despre el. Antecedentele cu Patriciu si Macovei ne dau de inteles ca n-are nici o jena sa faca un abuz.

Ce-o fi fost in capul premierului sa se suie noaptea pe motocicleta? Oricata pasiune ai avea pentru un astfel de vehicul, trebuie sa predomine ratiunea, cand esti numarul doi in stat. Am constatat insa ca moartea ratiunii lui Calin Popescu Tariceanu il duce, destul de frecvent, pe contrasens.

Purtatorul de cuvant al Guvernului o tinea langa marti seara cu "incident minor". Iar eu vedeam, ca milioane de alti romani, un autoturism facut praf, frontal. Masina trebuia tractata, nu mai putea rula singura.

Explicatia politistului Galceava suna asa: "Conducatorul auto, domnul premier Tariceanu, nu a adaptat viteza la conditiile de mers, a pierdut controlul si a intrat pe contrasens, unde a izbit frontal un autoturism care mergea regulamentar".

Acesta este un caz clasic de suspendare sau chiar anularea permisului de conducere. Oricarui simplu cetatean, daca provoca un astfel de accident, i se intocmea dosar si ramanea fara permis. Ramane de vazut cat respect pentru lege este in timpul mandatului Tariceanu, atunci cand vine vorba chiar despre el. Antecedentele cu Patriciu si Macovei ne dau de inteles ca n-are nici o jena sa faca un abuz.

Si ca sa vedeti ca nu e singura prevedere incalcata, redau in continuare pasajul de lege ce invoca responsabilitatea clara a Serviciului de Protectie si Paza. E vorba despre Legea nr. 191 din 1998 privind organizarea si functionarea Serviciului de Protectie si Paza. Iata ce spune articolul 14: "Serviciul de Protectie si Paza, prin structurile sale specializate, are urmatoarele atributii:
a) organizeaza si executa activitati pentru prevenirea si anihilarea oricaror actiuni prin care s-ar atenta la viata, integritatea fizica, libertatea de actiune si sanatatea persoanelor a caror protectie este obligat sa o asigure, precum si pentru realizarea pazei si apararii sediilor de lucru si resedintelor acestora".

L-am auzit pe seful SPP, Lucian Pahontu, spunand ca nu s-a incalcat nici o lege. Ca SPP nu are nici o atributie legala sa-l impiedice pe premier sa incalece pe Harley. Pe cuvantul dumneavoastra de jandarm, domnule Pahontu? Cuvintele "prevenire, oricaror actiuni, sanatate" va spun ceva? Premierul are o "entorsa grava" si piciorul in ghips. Din prostia lui, evident. Doar printr-o minune nu are ceva mai grav.

Dar daca un demnitar este inconstient, nu e de datoria SPP sa-i sublinieze de un milion de ori ca incalca reguli elementare de protectie? Daca din sens contrar venea un camion si nu un autoturism? Era poate o pomana mai vesela la Golden Blitz, dar dadeati cu subsemnatul la Parchetul Militar, alaturi de aghiotantii premierului.

Cheltuim anual milioane de Euro pentru masini blindate, autoturisme de escorta, ofiteri specializati si echipamente sofisticate. Si vine unul ca Tariceanu, care face ceva pe ea de lege si trateaza cu dispret uriasele sume cheltuite de SPP din banul public. Iar ca iresponsabilitatea personajului sa fie totala, mai da si o declaratie scrisa ca e treaba lui cand conduce singur, ca n-are nevoie de protectie. Domnu’ Tariceanu, daca erati seful benzinariei Rompetrol din Piata Victoriei nu era nici o problema. Dar sunteti prim-ministru, aveti niste responsabilitati! Tara asta e prea des condusa dupa o noapte de sprit sau pe contrasens, de pe o motocicleta ambalata excesiv.

Parafrazandu-l pe Traian Basescu, ma intreb si eu: cu ce o fi gresit tara asta sa aiba de ales intre doi contravenienti? Astept momentul cand electoratul, satul de atatea "incidente minore", le va suspenda permisul de conducere. A tarii.
×
Subiecte în articol: editorial