x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Inapoi la cuvinte. Online

0
13 Oct 2004 - 00:00

Incercati doar cu text. Veti fi surprinsi de raspuns. E sfatul unei publicatii de specialitate in advertising (BtoBOnline), care vorbeste de ultima tendinta in ad-urile online: renuntarea la grafica scanteietoare si animatiile spectaculoase in favoarea textului. Unul care sa foloseasca doar forta cuvintelor pentru a atrage atentia utilizatorului. Unul care sa incerce sa traga de maneca mai degraba creierul (daca acceptati imaginea asta putin burlesca) si nu inima...

LUCIAN MANDRUTA

 

Sigur, e un mic truc aici: unul dintre motivele pentru care bannerele online doar cu text reusesc un raspuns mai bun (adica un numar mai mare de click-uri pe ele din partea internautilor) este si acela ca par componente ale continutului paginii, si nu elemente adaugate. Textul la bustul gol are in plus si acel element de sinceritate care inca pare nou: "Uite, nu vrem sa te pacalim cu imagini spectaculoase, vrem doar sa-ti spunem ceva".

 

Dincolo de asta, cele mai interesante tendinte in domeniu iau in calcul programul de lucru si obiceiurile tintelor lor. El tine cont de momentul cel mai bun al zilei sau al saptamanii in care utilizatorii unor site-uri ar putea fi interesati de un anume tip de comunicare publicitara. Astfel, o marca americana de bere a cumparat ad-uri doar vinerea dupa-amiaza, pe site-uri de tip "Sapte Seri" sau pe cele ale unor comunitati virtuale in care se discuta ce mai e de facut in week-end. Alte campanii, pentru solutii de comunicare mobila, au achizitionat bannere in intervalul 9-17, pe site-uri de stiri sau sport.

 

Dar cel mai in voga tip de publicitate online e cea numita "advertising behavioral" (de la comportament, nu de la be-he-he-ul oii...). El foloseste motoare de analiza pentru a studia si prezice comportamentul de navigare online a unui grup tinta. Astfel, cumparatorii de masini fac de obicei cautari multiple in saptamanile de dinaintea achizitiei unor autovehicule. Aceste cautari dau alarma in sistemul care le urmareste comportamentul si care ii semnalizeaza ca potentiali musterii. Ei sunt dupa aceea urmariti cu reclame auto in cele mai multe dintre site-urile pe care le utilizeaza de obicei. Practic, e ca si cum ai citi www.revistapresei.ro in fiecare zi (cum mi se intampla mie, ca sa fiu cinstit) si, intr-o buna dimineata, ai descoperi acolo reclama la un tip de masina despre care tocmai ai citit ieri pe www.carpoint.com...

 

Sigur, integrarea transnationala n-a ajuns inca acolo, dar nu mai e mult. O va forta cel mai important (si deocamdata imaginar) indicator din lumea advertisingului: costul pe client convins, hotarat sa cumpere maine.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de