x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Jurământ, promisiune, legământ

0
Autor: Maria Timuc 11 Oct 2011 - 21:00

Presedintii din toate tarile fac un 'ju­ra­mant' de slujire a tarii. Ministrii fac si ei un juramant. Cand oamenii se casatoresc, fac – la randul lor – un juramant. Inclusiv slujba religioasa contine 'un juramant de credinta si de iubire'. Noi dorim uneori sa inta­rim increderea cuiva, si pentru asta 'juram' ca ceea ce spunem sau facem este purul adevar. Juram pe Biblie, pe copii, pe lucruri sfinte, pe noi insine. Uneori juram, alteori facem legaminte, uneori facem promisiuni si, in timp, se poate sa incalcam ceea ce singuri am promis, am spus si am jurat. Intrebarea este: exista conse­cin­te nefaste in cazul in care ne incalcam juramintele, ne uitam promisiunile sau incalcam propriile legaminte?

Am vizitat intr-o zi un preot, care tocmai 'citise o dezlegare' de un ju­ra­mant. Am fost uimita sa aud una ca asta, asa ca am intrebat daca Biblia contine referinte despre ceea ce inseamna juramantul, legamantul sau promisiunea. 'Da, contine', m-a asi­gurat preotul. Dar nici o alta re­fe­rire nu-i mai puternica, probabil, decat insasi 'legea credintei', pe care ne-a predat-o Iisus. Prin credinta ne legam pe noi insine, ne imbolnavim, ne facem zile negre sau, dimpotriva, ne putem vindeca si dezlega. Faptul ca uitam juramintele, promisiunile si fagaduintele facute in trecut nu ne scuteste de consecintele lor. Cand spunem un lucru, spusele noastre nu contin o energie puternica, desi cuvintele in sine au puterea lor de a ne crea realitatea. Dar 'juramantul' este ca o samanta in interiorul careia este conceput, deja, intregul program, toata informatia necesara pentru crestrea florii sau a plantei. Juramantul are o structura informationala completa si de aceea a-l incalca echi­va­leaza cu incercarea de distrugere a semintei, a cauzei pentru care ceva anume se manifesta in viata noastra. A distruge informatia la nivel cauzal nu este posibil, asa incat avem la in­de­mana trei metode de lucru pentru a ne vindeca de 'juramant', de 'pro­mi­siune' sau de 'legamant'. Cea mai buna dintre toate este respectarea propriului juramant. Cum noi facem multe promisiuni, juraminte si legaminte pe care le uitam (dar inconstientul nostru nu uita niciodata!), se poate sa avem unele probleme de viata, evenimente tulbu­ra­toa­re, situatii critice si pierderi sau pro­bleme mentale, emotionale si chiar de sanatate la radacina carora pot sta un juramant uitat, o promisiune neindeplinita sau un legamant nerespectat. Juramantul, legamantul sau promisiunea au fost inregistrate in subconstient si de acolo genereaza tulburari prin care sesizeaza ca nu ne-am tinut de cuvant. Tocmai de aceea urmatoarele doua modalitati de 'vindecare a propriului juramant' pot avea consecinte miraculoase si vindecatoare asupra celor care l-au incalcat. Una dintre ele este 'dezlegarea facuta de preot', despre care am aflat chiar vizitand un preot, iar pe cealalta am gasit-o intr-o carte, 'The­ta Healing', scrisa de o vin­de­ca­toa­re si o clarvazatoare de ex­ceptie, Vianna Stibal (Ed. Adevar Divin). Nu am spatiu pentru a expune tehnica in intregime, dar esenta ei este sta­rea meditativa a fiintei umane, prin ca­re ne punem creierul pe undele ce­re­brale Theta si de acolo putem cere ster­gerea juramantului initial si in­lo­cuirea lui cu o credinta noua. Este vor­ba despre credinta si aici! Schimbarea convingerilor noastre in­seam­na schimbari pana la ultima molecula a corpului, schimbari emo­tio­na­le, mentale si de viata, fara de care... programele vechilor juraminte, pro­mi­siuni sau legaminte ne pot crea tulburari si probleme care pot lua toate formele posibile. Intamplarea face ca recent am putut observa experienta fantastica a unei persoane care si-a uitat juramantul pe care l-a facut in fata unei icoane. Numai dupa ce a pierdut tot ce promisese ca va darui da­ca i se va implini dorinta (iar do­rin­ta i s-a implinit dupa ani intregi de in­cercari), ea a primit si sugestia clara a cauzei, si asa si-a amintit de promisiunea neonorata. Inconstientul pare sa duca la indeplinire juramantul in profida uitarii sau a neglijentei noastre. Iata de ce ar fi, poate, util sa cau­tam prin memorie juramintele si pro­misiunile facute candva, sa le in­de­plinim, or sa ne dezlegam de ele, caci asta poate deschide pentru fiecare dintre noi un nivel nou de responsabilitate a rostirii, a convingerilor, dar si a faptelor. In acelasi timp, ne poate scuti de emotii stranii, care ne tulbura vietile, de ganduri negre, de depresii, de diferite alte boli si de evenimente de viata nefericite.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de