x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Legislația locală n-o poate excede pe cea națională

0
Autor: Ionuț Bălan 30 Dec 2019 - 08:01
Legislația locală n-o poate excede pe cea națională


Nu înțeleg de ce Guvernul nu are nicio poziție referitoare la Taxa Oxigen? Este vorba despre mașini înmatriculate legal, cu ITP făcut și RCA în regulă, care au tot dreptul să circule în România, mai puțin în București.

Se ajunge la situația în care autoritățile centrale permit circulația unei mașini pentru ca autoritățile locale să o interzică. Brigada Rutieră Bucureşti emite numere de Bucureşti şi taloane pe care se înscrie viza de inspecţia tehnică periodică pe baza căreia maşina poate merge legal şi pentru că ea corespunde normelor de poluare, iar Primăria Bucureşti vine să infirme avizul primit. Și asta în contextul în care "excepțiile" de la legislația locală poluează copios. Ori avem o taxă de poluare, ori e vorba despre un simplu pretext și una dintre întrebări este cum se vor redistribui sursele financiare colectate exact în scopul pentru care au fost încasate?

Dar pentru că legislația locală o excede pe cea națională ar trebui să se procedeze la un arbitraj, fiindcă aceeași speță poate fi invocată și să aibă forme cu totul diferite în orice administrație locală. Cu precizarea că sunt orașe cu potențial turistic important unde accesul poate fi îngrădit.

Și încă o remarcă, unor oameni, când și-au cumpărat mașini de la retailerii din Capitală, nu li s-a spus că vor avea o durată de circulație limitată cu ele. Pentru mașinile mai vechi ITP-ul se face la un an, dar nu există o perioadă restrânsă de circulație stipulată în legislația națională. Așa cum încearcă să introducă legislația locală, care schimbă regulile jocului în timpul acestuia. Deoarece, reiterez, când a fost comercializat autovehicul nu s-a spus că va fi afectată libertatea de a circula cu el, de la un moment dat.

Ce ar putea face administraţia locală, care, printre altele, induce inflaţie atunci când dublează-triplează tarifele de la parcări, ar fi nu să interzică utilizarea anumitor automobile, ca să nu intre în contradicţie cu legislaţia naţională, ci să-i stimuleze financiar pe cei care nu-şi permit să-şi ia maşini euro 5 şi euro 6 să o facă.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de