x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Libertatea de a arata cu degetul

0
21 Mar 2005 - 00:00

E primul gest al copiilor: aratatul cu degetul. Si primul obicei pe care parintii se chinuie sa-l starpeasca, numai pentru ca nu stiu ce cod al manierelor elegante il considera vulgar.

  • de LUCIAN MANDRUTA
  • SUFLETUL COMERTULUI
  • Ei bine, se intampla si in publicitate: saptamana trecuta, CNA a interzis un spot pentru ca ironiza concurentul.

    Cazul merita o dezbatere legala, insa avocatii sunt prea scumpi sa-i consulti la realizarea unui articol, asa ca am apelat la tanti Nina.

    N-o cunoasteti, se ocupa cu cafelele la o institutie anonima. Ei bine, doamna Nina a dat urmatorul verdict: "Ia mai lasa-i, draga, sa se injure si intre ei, nu vezi ca nimeni n-are curajul sa le zica ceva?".

    E un verdict simplu si care pune punct pe absenta completa a lui i. Dar si a lui a, b, c, d, e... in sfarsit, a tuturor literelor cand vine vorba de discurs antibranduri. Nimeni nu poate vorbi deschis despre ele. Nimeni nu poate sa atace un brand, pentru ca nici o cetate din Evul Mediu amenintat de turci nu e mai aparata ca el: avocati, bugete de PR, bugete de publicitate, copywriteri nervosi gata sa te distruga pe o pagina intreaga. Brandul nu mai e o institutie: e de-a dreptul o zeitate. Una care cere sacrificii umane in caz de necredinta.

    In chestiunea disputata la CNA, cele doua companii au o buna reputatie: oamenii n-au motiv sa le injure. Dar asta nu inseamna insa ca ele nu se pot adresa una alteia. Ca nu pot sa arate cu degetul, indiferent la ce arata... Iar daca o companie se simte lezata, n-are decat sa cumpere si ea ceva spatiu (inclusiv in Jurnalul National, multumim anticipat) si sa se razbune. Ce poate fi mai placut, mai omenesc si mai viu?

    Coincidenta, tot saptamana asta, o companie americana a decis sa lanseze un atac deschis (si complet legal in Statele Unite) la adresa concurentei. United Airlines a publicat machete cu un om facut pachet in scaunul sau, cu mainile si picioarele lipite de corp, iar dedesubt, cu caractere mari, intrebarea: "Nu v-ati saturat sa zburati cu American?". Campania se bazeaza pe decizia American Airlines de a adauga scaune in avioane, micsorand astfel spatiul pentru genunchi al pasagerilor. In toata tevatura, consumatorul a castigat o informatie: ca avioanele American sunt mai incomode. E un adevar pe care nici un ziar nu l-ar fi tiparit din proprie initiativa la dimensiunile acelea. N-ar fi oare timpul sa nu mai tratam nici noi antireclama ca pe Anticrist? In fond, nimeni nu merita sa fie sfant inca din timpul vietii...
    Citeşte mai multe despre:   editorial

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     



    Serviciul de email marketing furnizat de