x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Magic John McLaughlin

0
Autor: Alex Revenco 18 Mai 2008 - 00:00

Vineri seară, Sala Palatului a fost plină ochi la un superconcert oferit de marele John McLaughlin şi de muzicienii noului său proiect, The 4-th Dimension.

Vineri seară, Sala Palatului a fost plină ochi la un superconcert oferit de marele John McLaughlin şi de muzicienii noului său proiect, The 4-th Dimension. Intrarea în scenă a fost însoţită de un puternic ropot de apla­u­ze, ceea ce l-a determinat pe McLa­u­ghlin să spună: “Sala e urîtă, dar voi sînteţi minunaţi!” După care au urmat aproape două ore de free jazz total, cu un repertoriu amestecat (piese vechi, piese noi) şi stabilit ad-hoc, în funcţie de starea de mo­ment a lui John. Înainte de dezvă­lu­i­rea bucăţii muzicale abordate (ce în­ce­pea cu un solo de chitară), McLaughlin se consulta monosilabic cu Gary Husband, omul de la keyboards şi percuţie. Apoi, atît inepuizabilul toboşar Mark Mondesir, care a cîntat în trupa lui Jeff Beck, (“are patru mîini şi opt picioare”, exclama entuziasmat un spectator), cît şi fantasticul basist Dominique di Piazza (inventatorul tehnicii de interpretare “four fingers”) se întreceau în solouri, se urmăreau/ duelau/ jucau unii cu alţii, împreună cu John sau “împotriva” lui, cu sau vs Gary Husband. Acesta din urmă a cîş­tigat la capitolul imagine, dar a pierdut “la scor” în confruntarea directă cu Mondesir, cînd a vrut să ne arate că nu e doar “stăpînul claviaturilor”, dar “ştie” şi cu percuţia! În timp ce publicul nici nu a observat cum au trecut aproape două ore (cu bis cu tot), artiştii au simţit din plin căldura trans­mi­­să de spectatori pe tot parcursul spectacolului şi, la sfîrşit, au ofe­rit autografe fa­nilor, pe bi­le­te, CD-uri sau vini­luri.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de