x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Majoritatea de la Grivco şi minoritatea de la Golden Blitz

0
Autor: Miruna Munteanu 10 Noi 2009 - 00:00
În ciuda numeroaselor perdele de fum lansate de la Cotroceni, cheia actualei crize politice e foarte simplă: nici o formaţiune parlamentară nu mai vrea să intre într-o alianţă cu PD-L. După ce şi-a faultat constant toţi partenerii de guvernare, partidul prezidenţial s-a trezit izolat, în incapacitatea de a mai produce o majoritate, fie ea şi fragilă. Regula elementară a democraţiei îi trimite pe PD-L-işti în opoziţie. Traian Băsescu se încăpăţânează să-i menţină la putere. Cu orice preţ.

Insistând asupra prerogativei sale de a-l desemna pe şeful Guvernului, jucătorul de la Cotroceni încearcă, de fapt, să impună o minoritate care îi e fidelă în faţa unei majorităţi care îi e ostilă. O misiune vădit imposibilă, oricare ar fi numele premierului chemat să o îndeplinească. Traian Băsescu este conştient de acest fapt. Ştie că doar în eventualitatea câştigării unui al doilea mandat prezidenţial va putea determina o răsturnare a raportului de forţe din Parlament, în favoarea PD-L. Speculând oportunismul unor aleşi şi teama generală de anticipate. Până la 6 decembrie, însă, favoriţii lui Zeus nu pot rămâne la pârghiile puterii decât prin prelungirea interimatului Cabinetului Boc/2. Până atunci, Traian Băsescu trage de timp şi încearcă să scoată şi un câştig de imagine de pe urma farsei guvernelor-avorton.

Premierii desemnaţi de Cotroceni devin agenţi electorali ai preşedintelui în exerciţiu. Tehnocratul Lucian Croitoru s-a achitat de sarcină fără rezerve, dar şi fără talent. Prestaţia sa publică a fost lamentabilă, iar momentul poetic din Parlament poate fi reţinut ca o culme a penibilului şi a inadecvării. Poate de aceea a renunţat Traian Băsescu la ideea că şeful Guvernului trebuie să fie un finanţist "care să vorbească limbajul FMI" şi a căutat un bun comunicator, un politician cu priză la electorat. Liviu Negoiţă nu are nici o şansă să treacă de votul Legislativului, dar trece foarte bine "sticla" micilor ecrane. Încă din momentul desemnării, preşedintele l-a prezentat comparându-l insistent cu Klaus Johannis, propunerea majorităţii parlamentare. Trecând sub tăcere, desigur, marele atu al primarului Sibiului: independenţa faţă de principalele forţe de pe scena politică românească. Raportul acestor forţe contează de fapt, nu calităţile personale ale lui Johannis sau Negoiţă. Inclusiv pentru Traian Băsescu. "Dacă Negoiţă ar fi fost propus în urma unei discuţii între domnii Voiculescu, Iliescu, Hrebenciuc, puteam să-l cunosc de 50 de ani, nu l-aş fi desemnat" - l-a luat gura pe dinainte pe preşedinte, vineri, la Buzău. Cum, deşi e un excelent gospodar, harnic, onest şi reformist? Ce să înţelegem de aici? Că viitorul premier trebuie neapărat garantat de Videanu, Berceanu şi Udrea? Sau că, oricare ar fi opţiunea majorităţii, ea este din start inacceptabilă pentru şeful statului? Măcar până când grupul de la Grivco nu-l va include şi pe cel de la Golden Blitz... Evident, de dragul interesului naţional.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de