x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Marea Perturbare

0
Autor: Daniel Apostol 07 Ian 2019 - 07:30
Marea Perturbare


Oamenii trăiesc astăzi sentimentul că au fost lăsaţi la periferie şi se simt “excluşi din sistem”. Iar cei care exploatează perfect această frustrare sunt populiştii, naţionaliştii, protecţioniştii. Şi direct vizate de atacul acestora sunt corporaţiile multinaţionale care trag totuşi după sine un uriaş siaj de liliputane firme antreprenoriale.

        În ultimii zece ani, am trecut de la Marea Recesiune la Marea Perturbare. Falimentul Lehman Brothers aducea în atenţia lumii instituţiile financiare, chestionând mai ales corectitudinea mecanismelor care asigurau profitabilitatea acestora. Populismul şi naţionalismul au prins vânt în pânze, găsind în sistemul multinaţional corporatist cauzele mai tuturor neajunsurilor economiilor naţionale. Zece ani mai târziu, asistăm la o şi mai acută polarizare a societăţii, iar sistemul corporatist global este primul care rămâne ţintit la zid în “Marea Perturbare”, un proces care nu va fi deloc “doar o furtună trecătoare”. Potrivit lui Mark Cliffe, economist-şef al Grupului ING, companiile trebuie “să se închipuie pe ele însele ca exploratori polari, a căror prioritate principală este de a evita moartea prin îngheţ”. Pentru a supravieţui Marii Perturbări şi erei ştirilor false şi a propagării acestora prin social-media, mediul corporatist are de administrat mai ales propria reputaţie în confruntarea cu politicile cu iz naţionalist-populist. Dar are de administrat corect şi interacţiunea cu “Marele Consumator”, adică acel întreg public frustrat şi cu sentimentul că a fost “lăsat în urmă”, jignit de opulenţa profiturilor corporatiste şi înşelat de discursul mieros naţionalist-populist.

        “Marele Consumator” este deja asmuţit împotriva marilor companii, a băncilor, a multinaţionalelor, a instituţiilor financiare străine, ba chiar şi împotriva ordinii publice, după cum spunea recent Sebastián Edwards, profesor american de Economie Internaţională. Guvernele populiste aduc politici de redistribuire a veniturilor, dar cară în cârcă deficite bugetare nesustenabile şi promisiuni electorale greu de onorat. Edwards aminteşte că firmele sunt lovite de politicile populiste ce includ protecţionismul, reguli discriminatoriişi controlul capitalului şi care încalcă flagrant principiile economiei de piaţă liberă.

        O piaţă ameninţată, în 2019, de Marea Perturbare.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de