x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ministerul care n-a luat Bac-ul

0
Autor: Tudor Octavian 10 Iul 2011 - 21:00

Daca mi-ar sta in puteri sa decid asta, le-as pune in fata tuturor li­ce­enilor nostri un chestionar, care sa-i motiveze la un maximum de sin­ceritate. I-as intreba, materie cu materie si manual cu manual, in ce chip cred ei ca le va folosi mai departe in viata tot ce au fost obli­gati sa invete in liceu.

Ideea unui astfel de test mi-a ve­nit reevaluandu-mi anii de liceu si de facultate, in care nici un pro­fe­sor nu si-a inceput treaba prin a ne explica de ce trebuia sa in­va­tam noi tot ce el ne impunea sa in­va­tam. Am indraznit sa-l intreb pe un profesor de geometrie des­crip­tiva de ce trebuia sa-mi chinu­iesc eu soarta cu lectiile lui si des­crip­ti­­vul mi-a raspuns cu cinism, dar si cu intreg adevarul profesiei. D-aia, a zis, ca sa am si eu o leafa!

In toate dezbaterile despre sis­te­mul de invatamant din Romania se ignora esentialul, si anume ca pro­fesorii, de toate gradele si de toa­te specializarile, nu pot preda de­cat ceea ce au invatat si ca tot ceea ce ei stiu si predau nu se po­tri­veste deloc cu viata care-i as­teap­ta pe elevi si studenti dupa ab­sol­vire. Sistemul actual de in­va­ta­mant e croit ca sa poata avea acesti profesori o leafa, in temeiul a ce li s-a impus sa invete candva, nu sa-i pregateasca pe tineri pentru munca si viata.

In absolut toate facultatile, care licentiaza si profesori, cel mai scurt, mai neglijat si mai ineficient curs e Pedagogia, adica stiinta cu care absolventii vor lucra cu elevii si cu studentii. Nici un examen de admitere in facultati nu testeaza po­sibilitatile pedagogice ale candi­da­tilor. Am avut colegi de facultate balbaiti, impiedicati rau la minte, cu probleme psihice evidente, sfi­osi la modul clinic si cu neputinti de catedra ce nu mai trebuiau do­ve­dite, pentru ca se tratau si unii erau chiar spitalizati datorita ina­decvarii lor de ordin medical. To­tusi, au ajuns profesori si au ne­no­ro­cit generatii de elevi cu totala lor incompatibilitate pedagogi­ca. Toata lumea stia, inainte de 1989, ca e suficient sa intri la o fa­cul­tate, ca de iesit ies cu diploma toti. Astazi, atat la stat, cat mai ales la institutele de invatamant parti­culare, se cumpara si intrarea, si di­plo­ma. Daca jumatate din absol­ven­tii liceelor nu au luat Ba­calau­re­atul e pentru ca jumatate din profesorii, directorii, inspectorii si dirigintii sistemului de in­va­ta­mant au avut la vremea lor proble­me in formatie si au ajuns la catedre si in coordonarea procesului cu argumente profesionale modeste sau de tot jenante. Daca rezultatele Bacalaureatului sunt dezastruoase, ele ne spun direct ca o evaluare cel putin la fel de corecta a personalului didactic ar dovedi o conditie profesionala la fel de dezastruoasa.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de