x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Minte-mă frumos, Lenuţo!

0
Autor: Dan Constantin 30 Iul 2010 - 00:00
Elena Udrea a dat cu brandul în gard. Ceea ce s-a dorit să fie o acţiune de anvergură planetară s-a transformat rapid într-o băşcălie naţională. La câteva ore după descinderea Lenuţei la Shanghai, declaraţiile doamnei ministru au spart ecranele. Internetul pus uşor sub lacăt în China a dezvăluit minţilor scormonitoare rămase acasă marea şmecherie ce se livrează sub forma brandului de ţară. Nici că putea coana Leana să o zbârcească mai rău.

Când spui "mai rău nu se poate", iată că Udrea arată că se poate. Să le luăm pe rând. Prima greşeală - renunţarea fără explicaţii la brandul "Land of choice", aruncat pe piaţă anul trecut cu mare cheltuială... "Doar" 1,3 milioane de euro pentru ceva care putea fi la fel de reprezentativ pentru România cât o pompă de bicicletă. "Land of choice" a fost suport pentru o campanie de promovare pe Eurosport care a costat peste 3,4 milioane de euro. Dintr-un foc, 5 milioane de euro aruncaţi pe fereastră de mintea inteligentă a celei mai calificate dintre minţile Cabinetului Boc.

Când o gagicuţă de însoţire "sparge" un card pe fiţe, paguba se trece în buzunarul elefantului. Când un ministru risipeşte fără efect 5 milioane de euro în plină criză economică, o ţară întreagă devine elefantul doamnei. Persoana responsabilă are însă o capacitate rar întâlnită de a trece peste întrebările dificile cu o megatonă de tupeu care nu-i alterează zâmbetul.

A doua greşeală pleacă de la încrederea abisală că tot ce face, face perfect. Capacitatea managerială este probată cu acte de la Parchet, de la autorităţile de control pentru licitaţii sau Curtea de Conturi. Pereţii cabinetului ei ministerial cred că sunt acoperiţi de asemenea cu certificate înrămate care să-i ateste buna purtare în funcţia publică. Alţii cu noroc mai puţin în viaţă au pereţi cu diplome de la universităţi, certificate profesionale de excelenţă ş.a.m.d care, iată, nu fac cât un NUP bine ticluit.

A treia greşeală are ca suport un dispreţ total faţă de opiniile altora. Înconjurată de aplaudaci, de o gaşcă de şmecheri care ştiu cât de sensibil este banul public la aplauze prelungite, pupături de mână şi fanfare de bun venit, Lenuţa Nuţi a dat în patima genialităţii. Cu această boală cruntă în sânge, nu mai admite nici o critică; orice altă părere devine duşmănoasă, ziariştii sunt demolatori. Nu poate spune încă "statul sunt eu", pentru că nu a aflat cine a spus-o primul, dar comportamentul public indică un drum sigur spre sindromul megalomaniei instituţionalizate.

A patra greşeală este legată de modul superficial în care pregăteşte marile lovituri de imagine. Elena Udrea vrea să-şi lege numele de tot ceea ce ar trebui să promoveze imaginea ţării. S-a lipit anul trecut de campania de promovare turistică a României, care, prost gândită, administrată şi mai prost, a eşuat într-un grandios eşec. Lucrurile făcute "pe picior" după păguboasa "strategie" - lasă că merge şi aşa - au născut suspiciuni nu doar în ceea ce priveşte competenţa ministresei, ci şi asupra corectitudinii cheltuirii banului public.

Acum, noul brand ridică mult mai sus şirul de întrebări grave. "Grădina din Carpaţi" plătită regeşte are elemente de fraudă intelectuală, dar naşte şi confuzii. Dacă acest slogan a pornit cu stângul, este destul de greu de reparat. Îngrijorează suficienţa studiului, care "ameninţă" România cu un val de 40 de milioane de turişti străini. Vor fi ei stimulaţi de frunzuliţa verde, de logo-ul păşunist şi de tentaţia unei aventuri carpatine? Cuvântul "explorare" indică din start lipsă de confort, surprize, o stare de veghe, pentru a fi gata oricând să faci faţă situaţiilor neprevăzute. Noi descoperim ţara de generaţii şi ne-am obişnuit să avem ghioaga sub pat şi şişul în buzunar. Semnificaţia brandului de a "vinde" turiştilor România ca un antrenament prealabil obligatoriu admiterii în Legiunea străină va avea succes. Dar Elenei Udrea îi scapă acest mesaj robust. Aici, în fine, a cincea greşeală a doamnei ministru: nu vrea să interpreteze şlagărul "Minte-mă frumos, Lenuţo". Pentru asta nu trebuia o călătorie aşa de lungă şi costisitoare. Era suficientă şi cârciuma din colţ.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de