x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mita vampirita

0
Autor: Tudor Octavian 29 Oct 2006 - 00:00
Mita vampirita


Filmele bune - spun scenaristii - pot fi povestite in doua, trei fraze.

Ca sa poata fi povestite tot in doua, trei fraze, cat spatiu li se dau in programele tv, filmele proaste trebuie sa contina un mare hodoronc-tronc. Ca sa pricepeti ce e acela un mare hodoronc-tronc in relatarea pe scurt a povestii dintr-un film, iata un exemplu: "Kathleen, o studenta la Universitate, se invarteste intr-o lume erudita, unde ideile lui Nietzsche si ale lui Heidegger lovesc ca o rafala de artilerie. Kathleen incearca cu disperare sa descopere de ce sunt posibile tragedii ca cele intamplate la Dachau sau la My Lai".

Pana aici, in ciuda unei cacofonii, care ne loveste ca o rafala de artilerie, si a unei comparatii, care ne loveste ca o cacofonie, cititorul are de a face cu o incropeala pentru rafinati: Studenti, Heidegger, Dachau, disperare, eruditie, tragedie, invartire, rafale de idei... Numai tentatii conceptuale pentru amatorii de productii cu buget mic si ifose mari.

Te-ai astepta ca in studenta Kathleen sa aiba loc o mutatie, o revelatie, o incubatie, o transpiratie sau o masturbatie elitista. Revelatia, incubatia, constipatia tin de logica subiectului. Daca insa logica faptelor e data complet peste cap si Kathleen o ia razna, angajandu-se dansatoare de noapte pe un submarine, avem un hodoronc-tronc. In programele de televiziune, care momesc marele public cu previzibile portii de imprevizibil, Kathleen nu se apuca de cosit faneata, nu-si face o omleta cu ceapa, nu scrie un tratat despre obiceiurile de nunta din Somalia si nici nu atenteaza la viata presedintelui SUA. Desi toate aceste directii ale subiectului sunt absurde, autorii relatarilor de filme pline de hodoronc-tronc se gasesc frecvent in fata unor rezolvari de scenariu si mai absurde.

Ca sa nu patiti ce patesc multi din cei care se invartesc sub rafalele de eruditie ale scrierilor lui Nietzsche si Heidegger, va spunem noi ce necaz are biata fata: "Gandurile ei abstracte devin reale in mod brutal cand o muscatura la gat ii trezeste setea de sange".

Unde dai si unde crapa! Cititorul se asteapta ca Kathleen - scuzati cakofonia - sa se ocupe de holocaust si, cand colo, cat e ea de ciuruita de ideile lui Nietzsche si Heidegger, se face vampirita.

Elitista Kathleen e totuna cu - scuzati cucofonia - coana Mita vampirita, deliciul mahalalelor si garantia unui succes de casa in lumile a treia si a patra. Punand alaturi mai multe programe tv, constatam ca prezentarea pe scurt a acestor filme-gunoi e la fel in toate. Fapt ce inseamna ca textul e livrat deodata cu filmul, ca are un autor si ca lumea noastra, excedata de romancieri, eseisti si poeti, l-a nascut pe scriitorul de subiecte de tip hodoronc tronc. Numai publicul lui cel mare si telecomandat e in stare sa priceapa subtila relatie cauzala dintre coada vacii si stampila primariei.
Citeşte mai multe despre:   editorial,   kathleen

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de