x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Morar şi Dragomir, dubluri perfecte pentru Tom şi Jerry

0
Autor: Dan Dumitrescu 20 Mai 2008 - 00:00

PUNCTUL PE EI
Dumitru Dragomir, ca reprezentant al intereselor personale, şi Daniel Morar, ca reprezentant al bugetofagilor de la DNA, se hîrjonesc public, spre deliciul amatorilor de circ. Nu spun că ei n-ar vrea să pară oameni cu carte de muncă şi preocupări serioase. Dar nu le iese. Cu cît mimează mai tare încrîncenarea, cu atît devin mai caraghioşi.


PUNCTUL PE EI
Dumitru Dragomir, ca reprezentant al intereselor personale, şi Daniel Morar, ca reprezentant al bugetofagilor de la DNA, se hîrjonesc public, spre deliciul amatorilor de circ. Nu spun că ei n-ar vrea să pară oameni cu carte de muncă şi preocupări serioase. Dar nu le iese. Cu cît mimează mai tare încrîncenarea, cu atît devin mai caraghioşi. Nici nu doresc să mă cantonez în substanţa cauzei care-i aşază pe cei doi într-o adversitate vremelnică. N-are rost. Sînt convins că don Corleone a mai jucat cu şase cărţi în pokerurile de la LPF şi că, asemenea lui Jerry, a mai atentat la caşcaval. Dar la fel de convins sînt că Morar, în postura sa de mare şef al DNA, interpretează fără cusur rolul împiedicatului Tom. Încearcă din răsputeri să pună sare pe coada şoricelului infractor, dar, nătîng din fire, nu face decît să detoneze bomba în propriii nădragi.

Filmul e vechi şi, oricît de multe ar fi reluările, scenariul nu se schimbă. Finalul, vesel sau trist, este unul de scenă şi mereu acelaşi.

Frapant este şi faptul că cei doi actori ai comediei vin în rolurile pe care le interpretează din acelaşi gen de casting. Cu mulţi ani în urmă, Dumitru Dragomir a fost recrutat în lotul de utili ai echipei din Scorniceşti, dintr-o încruntare procesuală prin care trecea Braşovul, fostul său club. Practicienii apucăturilor dictatoriale ştiau bine că sentimentul culpabilităţii îndoaie cocoaşa individului, că mîna întinsă la greu este sărutată cu devoţiune. Reţeta a funcţionat. A funcţionat atunci, dar a rămas valabilă şi în prezent. Daniel Morar a fost uns în fruntea DNA după o încurcătură în urma căreia statul român a pierdut un proces la CEDO. Putem vorbi aşadar despre acelaşi sentiment al culpabilităţii şi despre aceeaşi predispoziţie de a răspunde fără crîcnire comenzilor venite de sus. Diferenţa o face maniera în care cei doi au reuşit să-şi trateze apăsările. De la înrolare şi pînă în prezent, Dumitru Dragomir a avut răgaz suficient să prindă coajă. Experienţele trecute fac din el un adversar abil, chiar redutabil. Daniel Morar, în schimb, uceniceşte în continuare, copleşit de responsabilităţi. Mai mult, a rămas orfan de ministrul călăuzitor într-o perioadă în care comenzile devin tot mai pretenţioase. Tocmai de aceea vin şi zic că animaţia are scenariile sale, rămîne doar un spectacol căruia nu i se poate lipi nicicum eticheta de luptă împotriva peşcheşurilor. Că atîta vreme cît Tom, cel promovat pe blat în divizia anticorupţie, va detona bombe în propriii nădragi, şobolanii vor umbla la caşcaval într-o veselie de circ.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de