x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mosul: cum de se vinde aSa ceva?

0
15 Noi 2004 - 00:00

Mosul e baiat bun. Asta e ideea de marketing a sarbatorilor de Craciun, cea mai simpla din lume si cea mai eficace: in fiecare an vinde acelasi lucru, si lumea inca nu s-a plictisit.

Mosul e darnic si un pic supraponderal. In rest, nu are calitati cunoscute si nici defecte. E alb, chestie care, in mod exceptional, nu-i deranjeaza pe crestinii de culoare. E barbos, lucru care nu pare sa impiedice pe milioanele de barbati barbieriti sa se identifice cu el. A, si am uitat: e barbat - chestie care n-a generat in ultima suta de ani nici un protest al organizatiilor feministe.

Mai grav, nu avem nici un interviu, o carte, macar o brosura cu cateva cuvinte despre care sa se stie sigur ca sunt ale lui. Mosul n-a vorbit niciodata cu vreun reporter, n-a dat declaratii presei, nu si-a scris memoriile. Oricine poate sa pretinda ca e el - si nu va fi dat in judecata pentru incalcare de copyright.

Poate asta e si secretul lui. Mosul e proprietatea intelectuala a tuturor. Nu exista o multinationala Christmas Ltd care sa ne vanda cu 20 de centi fiecare folosire a numelui sau figurii sale. Nu avem un copyrighter care sa se laude si sa incaseze drepturi de autor pentru celebrul sau "Ho-ho-hoo!".

Pe de alta parte, chiar definirea extrem de vaga a figurii sale l-a ajutat sa se adapteze diferitelor culturi. Deghizat in Mos Gerila, Mosul a trecut chiar prin comunism fara sa se inscrie in partid si fara sa para in vreun fel adept al valorilor socialiste. Schimbarea de nume a trecut fara hopuri, iar multi dintre noi avem globuri vechi de 20-30 de ani, de pe care ne zambeste, cu o promisiune capitalista in priviri, Mosul cel dintotdeauna.

Anul acesta suntem in sfarsit si noi in linie cu lumea occidentala, care s-a obisnuit sa-l invite cu circa doua luni inainte de Craciun. Nu e o graba dezinteresata, caci sarbatorile sunt, cel putin in lumea crestina (si nu doar ea, Japonia l-a adoptat in ultimii ani), cel mai mare catalizator al consumului. Mosul ar putea sa-si aroge rolul de protector al comertului, insa patronii sai din umbra nu sunt inca pregatiti pentru o asemenea dovada de sinceritate. Asa ca domnul cu barba alba ramane un simbol al bunatatii dezinteresate, intr-o lume in care cuvantul "gratis" e doar un alt nume pentru o oferta speciala care presupune inca o achizitie...
Citeşte mai multe despre:   editorial,   moşul

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de