x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nimic rau despre PNA

0
17 Aug 2004 - 00:00

As fi vrut sa ma leg in acest articol de Parchetul National Anticoruptie, dar marturisesc ca mi-e frica: daca in mod normal oamenii calca pe parchet, in zilele noastre parchetul calca pe oameni.

L-au dat ei in judecata pentru calomnie pe ditamai primarul general al Capitalei, sef de partid, posibil candidat la functia de prim-ministru, va dati deci seama ca n-ar avea nici o problema sa bage la puscarie un scarta-scarta pe hartie ca mine. Si nu de-nchisoarea in sine mi-e mie cat nu cumva sa fiu pus in aceeasi celula cu Traian Basescu insusi, ca doi calomniosi ce suntem! In lungii sai ani de pribegie pe mari, cine stie ce naravuri o fi capatat…

Asa ca-mi iau seama si renunt sa mai afirm vreun lucru rau despre sus-numitul Parchet. Nici nu-mi trece prin cap sa sustin, deci, cum aveam intentia, ca nici ca s-a mai vazut vreodata o mai sfruntata, o mai cusuta cu ata alba manipulare politica decat aceasta scoatere la iveala, in imediata apropiere a alegerilor, a dosarului flotei, fapt care nu e altceva decat darea in gat, la modul golanesc, a contracandidatului cel mai probabil al Puterii. Ca nici ca s-a mai pomenit vreodata o deconspirare atat de limpede a conditiei de organism intern al Puterii, de instrument politic, a PNA-ului. Ca, daca initial PNA a fost conceput la presiunea factorilor occidentali care desemnasera, de comun acord, coruptia ca principala problema a Romaniei, curand, creatorii sai - coruptii insisi - si-au dat seama ca, dincolo de scarpinarea afectuoasa pe spinare a baronilor rosii din PSD, teribilul Parchet mai poate avea diverse functii utile. Intre care si scoaterea, la momentul potrivit, a cate unui dosaras, ticluit cu mare osardie, in stilul vechi si cunoscut, cu scopul de a pune adversarii aceluiasi PSD cu botul pe labe. Ca in trista noastra republica sud-americana, nu se stie cum nimerita in alt continent, crevasa dintre juridic si politic ramane mai departe o fictiune…

Cat despre flota noastra sublima… Nu stiu cum sa spun, dar eu unul m-am saturat de vesnica ei scoatere la lumina - "pac, la Rasboiu!" - pe post de sperietoare politica. Caci, in definitiv, despre ce vorbim? Fiecare roman deplange vinderea flotei comerciale a Romaniei de parca ar fi fost propria lui flota, exact in stilul in care se striga pe vremuri "Nu ne vindem tara!". Cei care strigau atunci acest slogan erau atat de impregnati de imaginea comunista a tarii noastre frumoase si bogate, proprietate a intregului popor, incat nu mai vedeau realitatea: ca Romania devenise o ruina, un dezolant maidan de deseuri pe care putini, de fapt, aveau vreun chef sa-l cumpere. Nu-si inchipuiau cat de greu aveau sa gaseasca cumparatori bucatelele de tara acoperite de straturi groase de rugina. Ce maiestuos suna, intr-adevar, "flota comerciala a Romaniei"! Cat de falnice ne-nchipuim cele vreo doua sute de nave sub pavilion tricolor! Dar mai erau ele asa in primii ani de dupa revolutie? In toata Romania nu se mai batuse un cui vreme de zece ani. Nici reparatii, nici modernizari nu se mai facusera. Combinatele, parcurile de masini agricole, drumurile, scolile, blocurile - toate erau in ruina. Amintiti-va: muream de foame si de frig. Nu ni se dadea curent electric. Totul era pe cartela. Putea fi flota altfel decat era intreaga noastra economie?

Trebuie sa ne-o imaginam, acesta-i tristul adevar, ca pe o sinistra panorama de sicrie plutitoare, uzate fizic si moral, peticite, necompetitive, pe care e de mirare ca s-a mai gasit cineva sa dea vreun ban. Multe dintre vase, in momentul vinderii lor, erau arestate in diverse porturi, pentru ca nu-si puteau plati datoriile. Firmele proprietare decazusera teribil, aveau datorii colosale, practic activitatea lor comerciala incetase. Si apoi: a fost flota noastra cu adevarat a noastra? Aducea ea din tari indepartate banane si portocale pentru copiii nostri? Marfuri de larg consum pentru casele noastre? Bunastare pentru populatia noastra? Sau nu cumva a fost si ea produsul aceleiasi minti bolnave si egoiste care a scornit si Casa Poporului, Canalul Dunare-Marea Neagra sau combinatele energofage si ruinatoare? A servit flota comerciala a Romaniei interesele poporului roman, sau interesele clanului care a distrus Romania?

Dar chiar si daca ar fi fost flota nou-nouta si stralucitoare a lui insusi Onassis si dac-ar fi fost vanduta in cel mai venal mod cu putinta, trimiterea-n judecata in preajma alegerilor a celor implicati, daca aceia ar fi candidatii Opozitiei, tot manipulare politica s-ar chema. Tot intimidare, tot imorala lovitura sub centura. Tot hotul care striga cel mai tare "Prindeti hotul"!

In final, rog umil PNA-ul sa nu ma urmareasca-n justitie. Caci cine sunt eu fata de grandoarea sa de Minister al Adevarului? Sau, cel putin, daca o face, sa-l disculpe mai intai pe Basescu…
Citeşte mai multe despre:   editorial,   flota

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de