x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nokia taie telefonul in doua

0
25 Iun 2004 - 00:00

Dupa doi ani de negare a evidentei, Nokia s-a vazut nevoita sa accepte ideea ca unii vor sa vorbeasca la telefoane mai incomode, mai greu de construit si cu risc mare de accident nazal (adicatelea-ti prinzi nasul in ele daca le tii in fata lui si le inchizi brusc).

In vara asta, compania finlandeza arunca in sfarsit pe piata europeana primele sale telefoane de tip scoica.

Mai bine mai tarziu decat la momentul potrivit, ar spune unii… Presa de specialitate comenteaza scaderea cotei de piata pentru companie, punand-o pe seama unei game de produse greu de inteles si diferentiat, ca si pe intarzierea in a arunca in lupta un succesor potrivit pentru Comunicator, a carui piata a fost complet erodata de SonyEricsson. In plus, Nokia a crezut prea multa vreme ca moda e ceea ce decid designerii sai. Cand japonezii si coreenii au intrat pe piata europeana, a fost aproape un macel: telefoanele pe care finlandezii le considerau mostre de prost gust (si folosire indecenta si ilegala a inoxului) s-au vandut la fel de bine ca masinile cu jenti de aliaj. Iar copertile interschimbabile au fost dintr-o data prea putin fata de ecranele color duale ale orientalilor si de melodiile cu multe octave (cred ca asa se numesc) la care Nokia a ciulit urechea destul de tarziu.

De fapt, batalia ultimului an nu s-a dat doar intre telefonul tip baton de ciocolata (asa cum scrie recent The Economist), ci si intre filozofia telefoanelor inteligente. Chiar si la aceasta ora, Nokia nu are un telefon bazat pe sistemul de operare Symbian care sa permita interactiunea cu creionul pe ecran - asa numitul stylus. Sistemul e imprumutat de la Palm-uri si Pocket PC-uri si e cea mai apropiata imitatie portabila de mouse. Cu mult mai placut decat orice joystick, la care Nokia tine ca la ochii din cap si nu renunta fara lupta. Sigur, firma a avut motivele ei: softul care opereaza stylusul pune mult prea multa presiune pe micul procesor al telefonului. Oricine si-a luat solutia concurentei stie ca astepti mult si bine cateodata executarea unei comenzi. Totusi, sa poti da click cu stylusul pe ecran e imbatabil de comod. Si - cel putin pentru mine - e chiar picatura care umple paharul cand decid intre un telefon sau altul.

Sigur, cand ai peste 30 la suta din piata (totusi in scadere fata de anul trecut) esti inca destul de relaxat si nu te uiti chiar atat de atent spre stratosfera unde plutesc telefoanele inteligente, oricum cumparate de prea putini. Altfel spus, e o piata cu volum prea mic si margini de profit nu foarte interesante. Totusi, la fel cum BMW sau Mercedes fac motoare cu 12 cilindri doar pentru o zecime din publicul lor, nici companiile de telefonie n-au de ales: trebuie sa ne arate ca la ele in raft e cea mai inalta tehnologie.

Va fi o vara interesanta pentru vitrinele Nokia. Stiu cel putin un producator din Asia care se va uita nervos dupa telefoanele taiate in doua…
Citeşte mai multe despre:   editorial,   nokia

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de