x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nunta mută

0
Autor: Cristina Bazavan 15 Noi 2008 - 00:00

"– Sunteţi mulţumit de ce a ieşit la filmări?...



– Ştiti ce zicea Fellini? Dacă ne ies 60% din ceea ce ne dorim la un film, înseamnă că n-am muncit degeaba.

– Şi dvs. cât v-a ieşit?

– (după o pauză în care dă din cap) Cam 40. Dar aşa e la început. E şi bine. E şi rău."

Am purtat discuţia aceasta cu Horaţiu Mălăele în vara anului trecut, pe când tocmai ajunsese în cabina de montaj cu primul său film ca regizor: "Nunta mută". Atunci părea că este un trend ca oamenii de teatru să treacă la regia de film, pentru că şi Silviu Purcărete şi Ducu Darie aveau proiecte pentru cinema în lucru. (Le mai au şi astăzi, doar că nu au ajuns încă pe platourile de filmare, fie din lipsă de timp, fie din considerente financiare). Horaţiu Mălăele a fost cu un pas înainte faţă de colegii săi de breaslă şi acum îşi lansează filmul. Acesta este un avantaj, pentru că toţi ceilalţi vor fi comparaţi cu el, dar în acelaşi timp e mai expus criticilor dure din partea publicului şi a oamenilor de specialitate.

"Mi-a lipsit Alexa Visarion la filmare, e un mare teoretician al filmului. Dar n-am mai avut buget", mi-a spus tot atunci Horaţiu Mălăele referindu-se la un alt regizor care face şi teatru şi film în România, pentru ca să adauge cu un oftat: "Regia de film este infinit mai grea decât cea de teatru".

Filmul "Nunta mută" este povestea unor tineri care sunt nevoiţi să se căsătorească în tăcere, ca o pantomimă, din cauza doliului naţional de la moartea lui Stalin. Regizorul Mălăele spune că a auzit despre întâmplare, care e una adevărată, de la Octavian Cotescu de pe vremea când acesta îi era profesor. Pelicula beneficiază de o distribuţie impresionantă, datorată nu doar bugetului româno-francez, ci şi prieteniei cu colegii de breaslă. Printre actorii de pe generic sunt Valentin Teodosiu, Luminiţa Gheorghiu, George Mihăiţă, iar tinerii însurăţei sunt interpretaţi de Alexandru Potoceanu şi Meda Victor.

Filmările au avut loc în august trecut, la temperaturile acelea insuportabile, iar mâna dreaptă a lui Mălăele a fost directorul de imagine Vivi Drăgan Vasile, un nume pe care şi-l mai doresc pe generic şi alţi regizori de teatru care vor să treacă la film. Sunt câteva poveşti amuzante de la filmări, când Vivi Drăgan Vasile îi sugera împăciuitor lui Mălăele cum să le dea indicaţii mai precise actorilor. "Să moară cineva", ar fi spus Mălăele la o secvenţă, iar Vivi Drăgan ar fi adaugat: "Nu dom’le, spune-le să moară cutare. Că în cinema toţi se simt cineva".

Filmul "Nunta mută" intră în cinematografe din acest week-end.
Citeşte mai multe despre:   editorial,   mălăele

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de