x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O lume de imagini

0
Autor: Marius Tucă 13 Mar 2005 - 00:00

Imaginea este cea dupa care judecam tot ceea ce se intampla in jurul nostru, neatenti si superficiali, ca sa mai avem timp sa trecem dincolo de ceea ce ni se arata, dincolo de ceea ce ni se vinde.

Uneori am impresia ca traiesc intr-o lume de imagini. Niste imagini frumos colorate, cu zambete largi, desenate, cu grimase adanci, trasate cu precizie, niste imagini ce tin locul chipurilor pe care le vezi la tot pasul: pe ecranul televizorului, pe etichete, pe copertile revistelor, pe afise, peste tot. Prea grabita ca sa mai vada ce e cu ea, lumea incepe sa traiasca din ce in ce mai mult prin imagini. De la iaurtul care, inainte de a avea gust, este o imagine construita atent printr-un spot tv pana la o vedeta care, pana la carne si oase, este facuta din ochi, buze si sani, adica din tot ce este promovat pe ecranul televizorului. Imaginea este cea dupa care judecam tot ceea ce se intampla in jurul nostru, neatenti si superficiali, ca sa mai avem timp sa trecem dincolo de ceea ce ni se arata, dincolo de ceea ce ni se vinde. La un spot de imagine, superficial la randul sau, raspundem fara sa ne propunem asta, adica fara sa ne razbunam, cu aceeasi moneda. Cu alte cuvinte, daca ni se vinde o imagine, noi cumparam acea imagine. Si nimic altceva decat ceea ce ni se ofera. Nu stim ce se afla in spatele zambetului, nu stim ce se afla in spatele ochilor si cu atat mai imposibil ne este sa stim ce se afla in sufletul unei imagini.

Din nefericire, atunci cand abandonam imaginea creata cu ajutorul mijloacelor de manipulare in masa, pe cei din jurul nostru, pe cei din lumea reala, pe cei care n-au nici o legatura cu tubul catodic ii vedem si ii judecam tot ca pe niste imagini. Deformarea perceptiilor cucereste incet-incet in subconstient si mai apoi si-n viata de zi cu zi noi teritorii, ajungandu-se pana-ntr-acolo incat imaginea sa fie aceea pe baza careia sa fie judecati oamenii! Aidoma unei amprente care poate sa aiba sau nu un corespondent in nu stiu ce cazier de imagini. Astfel, amprenta digitala este inlocuita la inceputul secolului XXI cu amprenta imaginii care, cat se poate de superficial, poate sa fie amprenta care defineste un om.

Si uite-asa, lumea de maine, ca intr-un scenariu de science-fiction, va fi cucerita de imagini de tot felul, care-si vor permite sa faca legea si, de ce nu, nimic nu le poate opri, sa traiasca in locul nostru…
Citeşte mai multe despre:   editorial,   imagini

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de