x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O taxa cu probleme europene

0
Autor: Mihai Tanasescu 19 Ian 2007 - 00:00
O taxa cu probleme europene


Tratatul de aderare a Romaniei la UE interzice statelor membre sa introduca taxe prin care sa discrimineze, direct sau indirect, produse din alte tari membre in competitia de pe piata cu produsele similare autohtone.

La inceputul acestei saptamani, Comisia Europeana a decis sa inceapa o ancheta si ar putea deschide in luna martie procedura de infringement impotriva Romaniei. Supararea oficialilor comunitari a fost provocata de hotararea Guvernului de la Bucuresti de a introduce deja celebra taxa de prima inmatriculare. Tratatul de aderare a Romaniei la UE interzice statelor membre sa introduca taxe prin care sa discrimineze, direct sau indirect, produse din alte tari membre in competitia de pe piata cu produsele similare autohtone.

Obiectivul taxei pentru prima inmatriculare este acela de a preveni achizitia de autoturisme poluante si pentru a impiedica invadarea pietei romanesti de astfel de autovehicule. In cele din urma, aceasta taxa este destinata protejarii mediului si a sigurantei in trafic a cetatenilor romani. Insa, potrivit comisarului european pentru taxe si vami, taxa de prima inmatriculare instituita de Romania este neconforma cu normele Uniunii Europene, devenind discriminatorie prin insasi formula de calcul in functie de anumiti parametri.

Confruntat cu nemultumirile Comisiei Europene fata de taxa pentru prima inmatriculare, Guvernul Romaniei, prin vocea ministrului Mediului, a reactionat ca un copil pe care il certi pentru prostia facuta. A dat vina pe altul. In acest caz, altul este chiar Parlamentul Romaniei, mai exact, Comisia de buget-finante din Camera Deputatilor. In acceptiunea doamnei ministru Sulfina Barbu, Opozitia este de vina pentru un proiect de lege propus de Guvern si adoptat de Legislativ cu voturile parlamentarilor Puterii.

Atunci cand acuza Opozitia, ministrul Mediului uita insa sa mentioneze ca atat in plenul Parlamentului, cat si in Comisia de buget-finante, colegii de partid ai domniei sale, dar si reprezentantii Coalitiei guvernamentale au sustinut propunerile care se regasesc acum in textul legii. De asemenea, doamna ministru uita sa spuna ca prima Camera sesizata cu privire la proiectul de lege pentru modificarea si completarea Codului Fiscal a fost Senatul. Cresterea taxelor a fost initiata in Comisia de buget-finante a Senatului, cu acceptul presedintelui acesteia, senatorul liberal Varujan Vosganian, in prezent ministru al Economiei in Guvernul Tariceanu.

Mai mult, doamna ministru Barbu uita sa precizeze ca reprezentantii Puterii sunt cei care au promovat si au adoptat in Legislativ proiectul Codului Fiscal, un proiect pe care Opozitia l-a respins si pe care aceasta nu il sustine.

In aceste circumstante, membrii Guvernului trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru actul guvernarii. Dupa doi ani de guvernare, reprezentantii actualului Executiv nu au inteles acest lucru si, mai mult, incearca sa paseze responsabilitatea catre Opozitie. Din pacate, nu Opozitia guverneaza Romania astazi, ci actuala Putere, iar aceasta este responsabila pentru actele Guvernului Tariceanu. In cele din urma si in stilul deja consacrat, reprezentantii Coalitiei de guvernare au reusit sa transforme problema taxei de prima inmatriculare intr-un nou subiect de disputa politica. Emil Boc a hotarat ca PD va cere suspendarea taxei de prima inmatriculare, la doar cateva zile distanta dupa ce doamna ministru (PD) Sulfina Barbu sustinea cu fermitate ca taxa este legala si ca va ramane in vigoare. De cealalta parte insa, premierul Tariceanu, seful pe linie guvernamentala al ministrului Barbu, sustine ca taxa va ramane in vigoare, iar autoritatile vor umbla doar la nivelul acesteia. Cam asa intelege Puterea actuala sa guverneze Romania.
Citeşte mai multe despre:   editorial,   taxa

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de