x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oare la cât se plasează inflația parcărilor în București - capitala statului social România?

0
Autor: Ionuț Bălan 07 Noi 2019 - 13:46
Oare la cât se plasează inflația parcărilor în București - capitala statului social România?


Teoretic Bucureștiul, așa, cu mărime de țară baltică, ar putea să intre și mâine în zona euro. Cu toate acestea, în interiorul său, este o mare deosebire între Nord și Sud, Nordul e precum Milano - de unde se importă accizele locale -, pe când Sudul e ca Napoli, locul în care s-a inventat pizza.

Și dacă Bucureștiul are rating investițional și mediu economic atractiv de ce suferă de „sindromul national” și nu capitalizează firmele străine aici și nu-și mută sediul central, ci vin doar cei atrași de cârciumile din Centrul Vechi și “accesoriile” din proximitate?

Investitorii se implică în București mai ales atunci statul le cesionează poziția de monopol, după cum se vede la parcările subterane din centru.

Când primarul general Sorin Oprescu a inaugurat parcarea de la Universitate - în noiembrie 2012 - i-a avertizat pe șoferii că dacă vor mai parca ilegal vor avea probleme, iar tabloidele au titrat: Află cât e tariful? Am dat click și am văzut că era 2,5 lei/oră.

Acum, parcarea costă 5,6 sau 100 lei/oră și chiar statul e cel care a dat startul la inflație și în acest domeniu ca și la majorarea salariilor, unde s-a început cu administrația locală, pentru a fi sfidată zicerea cu efectul Balassa-Samuelson. Cu inflație, statul a încercat să câștige mai mult din impozite. Între timp s-a depășit această etapă și se taxează înainte de a fi oferite bunuri publice. Măcar Oprescu a sugerat că recurge la amenzi și interdicții după ce pune la dispoziție un bun în parteneriat public privat!

Iar toată această discuție intervine în contextul în care legislația locală începe să contravină celei naționale, ce e ghidată de prevederea constituțională că România e un stat social. De ce pun pe tapet această chestiune? Fiindcă cei care vor achita accizele locale-s cei mai săraci bucureșteni. Ei sunt aceia care nu-și permit să meargă decât cu mașini non-euro, Euro 1 sau Euro 2. Bogații utilizează mașini mari, „de statut”, care la zecile de mii de euro cât costă se înscriu perfect în grupa netaxată.

Ca să conchid, Bucureștiul este apt să intre în zona euro, dar are un mediu de afaceri mai prost decât Praga, Bratislava sau Cracovia, după cum arată studiile, și inflația parcărilor - cu precizarea că inflația e tot o taxă -  se adaugă la accize locale în curs de implementare cu singurul scop de a mai împușca niște bani, nu de a corecta o defecțiune.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de