x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oras de vanzare, rugam discretie

0
Autor: Lucian Mandruta 21 Mai 2006 - 00:00
Oras de vanzare, rugam discretie


Cladirile frumoase si cu istorie nu pot fi vizitate pentru ca sunt vandute, inchiriate sau adapostesc ministere. Turistii pot merge in mall, unde gasesc exact ce au si ei acasa, cu 50% mai scump, ca permisele de constructie nu se dau chiar gratis…

"Va rugam sa va inchideti telefoanele. Toti cei care sunt cu adevarat cineva sunt deja aici!" Cam asa a sunat anuntul de incepere a prezentarii de vanzari a postului de televiziune CBS saptamana trecuta. Suna ca o gluma, dar nu e: un astfel de eveniment anual aduna cam tot ce e mai important in advertising si media din Statele Unite. Pentru asta, o armata de oameni se zbate cu cateva luni inainte: netezeste orgolii, confirma la nesfarsit invitatii si mai ales face din eveniment o experienta senzoriala cu care musafirii sa ramana multa vreme in minte (ca doar vine vremea de semnat contractele!).

Este exact spiritul care ne lipseste acum in Bucuresti. Am vrea sa ne vindem cumva orasul si celor care cauta in el mai mult decat forta de munca ieftina, pentru fabricile de la periferii. Am vrea sa-l facem destinatie turistica pentru straini, nu un loc de trimis expati disperati.

Nu se lucreaza la asta. Locurile pe care le-ar putea vizita un strain sunt putine si ingropate in neputinta noastra de a le promova. Curtea Veche din centrul orasului merita un cartier vesel, redecorat, in care mestesugarii, care acum impanzesc DN 1 intre Predeal si Sinaia, sa-si poata vinde marfa. In locul lor, avem vanzatoare de seminte si hoti de celulare, ca sa fie clar oricarui turist care e specificul nostru national. Lipsa de planuri a primariei are un aer sovietic in ea: au inchis zona si acum asteapta sa-si faca efectul anestezicul: moare pacientul sau doarme neintors, in asteptarea operatiei estetice, care nu mai vine?

Alte zone din Bucuresti au cam aceeasi problema: locul cel mai popular de vizionare a Casei Poporului (chiar in fata adica) n-are nici un centru de informare, nici un chiosc in care un turist curios sa-si poata cumpara o brosura care sa-i explice ce-a fost in capul lui Ceausescu atunci cand a construit asa ceva… Nu-i vorba, si autorii sunt de vina: nici n-a scris cineva vreo explicatie. Alte cladiri frumoase si cu istorie nu pot fi vizitate, pentru ca sunt vandute, inchiriate sau adapostesc ministere (toate cu mari secrete de stat depozitate in holul central). Turistii pot merge insa in mall, se consoleaza cu mandrie edilii nostri - unde gasesc exact ce-au si ei acasa, cu 50% mai scump, ca permisele de constructie nu se dau chiar gratis…

De fapt, avem inca de purtat o mare batalie intre doua conceptii despre ce-ar trebui sa faca primaria. Prima spune ca primarul e ales sa aiba grija de oras. Iar a doua afirma ca treaba lui e sa aiba grija de alegatori. Pare cam acelasi lucru, insa nu e. Orasul inseamna sa ai grija de business - sa te intrebi ce-i doare pe Coca-Cola si McDonalds, Colliers si inca vreo 100 de companii. Alegatori inseamna sa te pui cu taxele pe cei de mai sus, ca sa poti din cand in cand sa mai dai o petrecere cu mici si bere. Sigur, ideologia populara aflata la conducere la Bucuresti ar cam alege gesturile care au impact la multime, nu la expati si turisti. O administratie inteligenta ar trebui sa stie ca, in materie de management, ideologie populara exista tot asa cum exista chirurgie populara. Ambele se fac pe oameni si le urmaresc binele, numai ca prima isi face iluzii ca merge si fara bisturiu.

Bucurestiul trebuie vopsit, impachetat si inchiriat cu ziua, daca nu vandut, celor care pot plati vopseaua asta cu bani adevarati. Prioritatea zero e ca ei sa se simta bine aici. Suna crud si ticalos? Nu e nevoie s-o si recunoastem…
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de