x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

PNL - asumarea riscurilor

0
Autor: Petre Roman 13 Mar 2010 - 00:00
La recentul Congres PNL, am gândit că propoziţia zilei e: a fi liberal şi învingător. Într-o ţară a destrămării instituţionale era, cred, momentul ca PNL să redevină partidul instituţionalizării profesioniste. Să nu uităm că PNL este marele partid al creării multor instituţii moderne ale statului român. Dar pentru unii liberali, "liberal" e ca un parfum cu care se parfumează fiindcă miroase bine. Angajament de minte şi de suflet? La ce bun? Ne ajunge "parfumul".

Cu mai bine de două secole în urmă, Ion Budai-Deleanu, poate primul liberal din istoria noastră, spunea: "... aceste rele de astăzi, nu vremurile sunt de vină, ci tu însuţi, omule, căci ai minte şi putere". Congresul PNL trebuia să fie despre minte şi putere. Era vorba de a promova un nou model de campanie politică înaintea celei electorale. Adică, mai înainte de a cere voturile, să arătăm că le merităm.

Afirmaţia repetată că "PNL va atinge un scor electoral de 30% în 2012" nu a fost susţinută de un program doctrinar de acţiune politică, indispensabil în contextul paraliziei gândirii politice din ţara noastră. România de azi e sufocată de numărul aberant de taxe, impozite, proceduri, reglementări şi avize. Sufocarea birocratică face ca orice iniţiativă economică să poată fi controlată, întârziată, deturnată sau, pur şi simplu, ucisă.

De avansat, avansează proiectele patronate politic. Este o corupţie codificată. Prin urmare, reforma fiscală este urgenţa implacabilă a prezentului. Acest exemplu de pură esenţă liberală a lipsit, ca şi altele asemenea, din Congresul PNL. În fond, chiar în clipa când ne întrebăm "ce putem face pentru ţară?" începe schimbarea necesară.

Credem că tinerii de azi nu mai vor să facă, nici măcar să audă despre "ceva pentru ţară"? Ne înşelăm! Şi înşelăm în primul rând propriul nostru destin politic.

"Trăim vremuri foarte grele", spun românii. Sondajele arată că neîncrederea economică stăpâneşte 60% din ei. Aceasta arată o gravă neîncredere în guvernare. Mulţi liberali au făcut dovada şi pot şi în continuare să arate că sunt buni în cariera afacerilor sau în aceea de liber-profesionişti. Demonstraţia de care e nevoie acum e că pot face diferenţa în serviciul publicului, adică al multiplelor interese legitime din societate.

Asupra PNL a planat ideea că este sălăşluit de meschinărie sau cinism. Acum pare bântuit şi de duhul răzbunării. Poate că nu e aşa. Însă nu putem fi meschini şi cinici şi, în acelaşi timp, să ne mai creadă cineva că avem un proiect pentru ţară. Dacă vom fi capabili să declanşăm bătălia pentru apărarea democraţiei şi intereselor multor milioane de români şi o vom face profesionist, atunci PNL va fi cu adevărat credibil la nivelul celor 30% de voturi dorite.

Cu 25 de secole în urmă, cel mai important democrat al tuturor timpurilor, Pericles, avea credinţa că "puterea nu e altceva decât capacitatea de acţiune performantă". După Congresul PNL, este decisiv să se explice ceea ce PNL are de făcut pentru a realiza scorul de 30%.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de