x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Podul ca o prada

0
Autor: Dan Constantin 15 Oct 2006 - 00:00
Podul ca o prada


Podul de cale ferata de la Baneasa este sters cu buldozerele din istorie si intra acum in constiinta bucurestenilor ca o napasta. Merita sa ne oprim asupra ambelor aspecte care pun in evidenta, in mod egal, prostia si incompetenta autoritatilor care au regizat filmul horror in care suntem obligati sa jucam ca figuranti.

Podul face parte dintr-un ansamblu arhitectonic armonios impreuna cu Fantana Miorita si Gara Baneasa. Cele trei sunt (erau) unite stilistic de placajul cu travertin decorat cu basoreliefuri. Fantana l-a avut ca arhitect pe Octav-Doicescu, iar operele murale ca autor pe Milita Petrascu. Podul Baneasa avea, pana deunazi, elemente de innobilare stemele provinciilor istorice ale Romaniei Mari. Autorul, cu mare probabilitate, este Mac Constantinescu, un artist cu vocatie pluridisciplinara, a carui semnatura o intalnim pe mai multe monumente ale Capitalei. Stemele au fost distruse fara mila. Credeti ca a sarit sa salveze ce se putea salva vreo autoritate? Ministerul Culturii s-a ascuns ca strutul, cantaretul Iorgulescu fiind ocupat sa umble prin partiturile compozitorilor, sa epureze nume dragi romanilor. Culmea este ca in urma cu doi ani, cand Caile Ferate au cerut o autorizare de demolare a podului, Comisia Monumentelor Istorice a respins-o. Cine a acordat-o acum, si mai ales, cum s-a intocmit dosarul de clasare a monumentului?

Stemele Romaniei mari sunt acum amintire, inca un caz scandalos in care vremurile potrivnice trec in uitare opere artistice. Ceea ce nu au distrus comunistii, pastrand lucrarea inaugurata de Regele Carol al II-lea in 1935, o indraznesc a face o mana de tembeli care declara ca venereaza epoca interbelica.

Ajungeam la momentul doi, dezorganizarea totala a municipalitatii in gestionarea situatiei de criza a circulatiei produsa de demolarea Podului Baneasa. Traseele alternative prin Straulesti - sunt pline de gropi, iar semafoarele au ramas reglate la intersectia DN 1 cu Ion Ionescu de la Brad ca in situatia anterioara. Haosul depaseste orice inchipuire, iar cetatenii se simt dispretuiti. Ei, cei umiliti, se gandesc cum sa iasa din impas, cum sa ajute cu idei autoritatile. Primesc un mesaj de la dl. Constantin Cucu, un cititor de seara al Jurnalului: "Atat timp cat nu se intrevad solutii miraculoase pentru traficul din Bucuresti, sa se monteze macar camere web in 20-30 de intersectii «fierbinti» din Bucuresti. Legatura pe internet pe care o au multi bucuresteni ar putea oferi informatii pentru rute mai putin sufocate". Il asculta cineva? Dupa chetuiala cu montarea faimosului "Big Brother" pe DN 1, care inregistreaza viteza de 2m/h pe traseu, ar merita materializata ideea cititorului nostru. Daca e ieftina si de bun simt are mari sanse sa fie insa respinsa de edili. Lor le place tot ce e scump, prost si pagubos.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de