x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Puterea poporului needucat

0
Autor: Ionuț Bălan 05 Feb 2019 - 08:07
Puterea poporului needucat


La început a fost latina vulgară, cea care a reprezentat punctul de plecare pentru cele 10 limbi romanice: franceza, provensala, spaniola, catalana, italiana, sarda, retoromana, dalmata, portugheza şi româna.

Apoi, limba română a evoluat pe cont propriu şi o face şi-n continuare. Româna vulgaris - ce se deosebeşte în privinţa gramaticii, vocabularului şi pronunţării de vorbirea elitelor (acelea care foloseau în Roma antică latina clasică) - vasta la baza limbii de peste mulţi ani. De aici se deduce că omniprezentul “ei ştie”, cu variaţiunea “ei ştie cel mai bine”, va fi o formă asimilată în limbă şi Academia va trebui să o accepte democratic, fiindcă asta e demokratia (δημοκρατία), puterea poporului.

Dar pentru că tot am ajuns la democraţie, merită reamintit că oamenilor li s-a întărit sentimentul - aşa cum zicea Aristotel - că cine e egal dintr-un anumit punct de vedere e egal din toate punctele, ceea ce le-a conferit tuturor aceleaşi drepturi. Fără a se ţine cont că ceea ce sugerează filosoful grec pentru ca această relaţie să fie funcţională e educaţia, care atunci când lipseşte, doar le dă impresia membrilor societăţii că ar avea aceleaşi drepturi şi, de fapt, cad victime manipulării.

Cine îşi asumă responsabilitatea pentru cultivarea lipsei de educaţie şi oferirea, în schimb, a democraţiei, care lasă „maselor” impresia că se confundă cu socialul? Ei ştie cel mai bine!

 


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de