x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Reînviere, în loc de parastas

0
Autor: Florin Condurateanu 03 Aug 2018 - 07:32
Reînviere, în loc de parastas


Filmele româneşti mai vechi continuă să ocupe un loc drag în inimile spectatorilor, se delectează să le revadă şi astăzi, tocmai de aceea televiziunile reiau peliculele realizate de Sergiu Nicolaescu şi seria BD-urilor, şi audienţele sunt importante. A rulat la Antena Stars a doua peliculă cu comisari, “Ultimul cartuş”. Începutul filmului îl arată pe comisarul comunist Roman, magistral jucat de Ilarion Ciobanu, cum la mormântul colegului de echipă justiţiară, la crucea comisarului Miclovan, alias Sergiu Nicolaescu, jură să-l răzbune, ţinând în mână, ca gir al promisiunii de dreptate, tocmai cartuşul cu care l-au împuşcat bandele de tâlhari. Prima peliculă, “Cu mâinile curate”, se sfârşea cu Nicolaescu nimerit în piept de gloanţele bandiţilor după ce-i oferise poliţiei. Pe hotarul morţii, suspina: “Un fleac, m-au ciuruit!”. Replica a intrat în folclor şi e utilizată de la politicieni, la fotbalişti, la omul de pe zebră. În culisele filmului, se află o tumultuoasă poveste. Dispariţia din continuarea filmelor poliţiste româneşti tocmai a personajului principal, comisarul de carieră, apolitic, Miclovan, ucis în scenariu chiar din prima serie, a atras protestul miilor de spectatori, care-l îndrăgiseră pe fermecătorul poliţist fără teamă şi reproş. L-au năpădit pe Sergiu Nicolaescu scrisorile, telefoanele de la români, care-i cereau să-l reînvie pe simpatizatul erou cu revolver ce punea la pământ gangsterii dâmboviţeni. Dar aici s-a căscat prăpastia între autorul scenariului, romancierul Titus Popovici, şi regizorul-actor Nicolaescu. Scriitorul n-a vrut în ruptul capului să fie de acord cu reînvierea comisarului Miclovan, aşa că seria a doua, “Ultimul cartuş”, nu l-a avut în distribuţie, prim solistul fiind doar comisarul comunist Ilarion Ciobanu. Supărarea, contrazicerea între scenarist şi regizor au fost atât de mari, încât Titus Popovici şi Sergiu Nicolaescu nu şi-au mai vorbit doi ani. Până la urmă, zicerea “clientul nostru, stăpânul nostru” a câştigat meciul şi, de capul lui, regizorul-actor Nicolaescu a făcut o piruetă deşteaptă în scenariu şi l-a reinventat pe comisar sub alt nume, comisarul Moldovan. O invenţie în scriitură a mai făptuit regizorul Nicolaescu în interesantul film “Ciuleandra”. A respectat scriitura lui Liviu Rebreanu la virgulă, dar a inventat ceva straniu. Bătrânul ministru al Justiţiei, jucat de Cozorici, o iubea şi el în taină pe splendida ţărancă, cumpărată din sat, de la horă, pentru a deveni nevasta dezechilibratului fiu de boier, care a sugrumat-o. În biroul ministrului, pe un întreg perete, mascat de o perdea de catifea, se afla un tablou imens cu tulburătoarea ţărancă, cizelată de boier. “Am adăugat această nuanţă care sporeşte misterul!”, spunea Nicolaesc

 

Citeşte mai multe despre:   Sergiu Nicolaescu

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de