x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Riscul compromiterii totale a Cupei României

0
Autor: Dan Dumitrescu 21 Noi 2009 - 00:00

Sferturile Cupei României au furnizat combustibil de mare putere calorică scandalului continuu din fotbal. Alexandru Tudor, Ghinguleac şi Velicu au compus brigada ruşinii. Brigada care a învins-o pe Universitatea Craiova în meciul pe care oltenii ar fi trebuit să-l joace doar cu CFR Cluj.



Afirmaţia devine categorică din cauza erorilor în lanţ pe care cei trei le-au comis în momente importante ale partidei de la Craiova. Ghinguleac a scos mingea din poarta clujenilor, anulând oltenilor un gol valabil. Velicu, în schimb şi în complicitate cu Alexandru Tudor, le-a permis clujenilor să înscrie golul victorei dintr-o poziţie frauduloasă.

Adrian Mititelu a luat foc. Adrian Mititelu a luat din nou foc. De această dată însă patronul Universităţii are perfectă dreptate. El solicită rejucarea meciului. Deşi consider că cererea lui Adrian Mititelu este perfect justificată, nu cred că ea va primi un răspuns favorabil. Va fi invocată rigoarea regulamentelor, ni se va vorbi despre un precedent periculos, vor fi puse pe tapet alte situaţii similare în care rezultatele mincinoase au făcut legea în competiţie. Mai ales atunci când nu este vorba despre o competiţie de anduranţă, cu meciuri tur-retur, când este exclusă orice posibilitate ca o a doua minciună să o anuleze pe prima.

Vicierea rezultatului în meciul Universitatea Craiova - CFR Cluj este clară ca lumina zilei. Oltenilor li s-a furat şansa de a continua cursa pentru câştigarea trofeului în actuala ediţie a Cupei  României. Japca este condamnabilă. Ne-am obişnuit însă ca echipele mici, echipele fără protecţie să mai primească uneori câte un şut în fund. Obişnuinţa, deşi păguboasă, ar putea anestezia reacţiile faţă de jaful produs în contul Universităţii. Dar un scenariu perfect posibil în derularea ultimelor două faze ale Cupei (semifinale şi finală) ne poate aduce într-o situaţie cu mult mai gravă, într-o situaţie absolut inacceptabilă. Şi anume aceea că CFR Cluj, echipă eliminată în joc şi calificată mai departe în competiţie de arbitrii, să câştige trofeul. În acest caz nu am mai vorbi doar despre paguba produsă în contul Universităţii Craiova sau doar despre un rezultat făcut din erori de arbitraj. Minciuna ar deveni calificativul competiţiei în sine. Am putea discuta despre o ediţie a Cupei României compromisă de un câştigător fraudulos. Iar dacă avem în vedere recompensele materiale acordate câştigătoarei Cupei şi pe cele presupuse de participarea aceleiaşi  câştigătoare în cupele europene, atunci fraudarea competiţei capătă şi alte conotaţii.

Spuneam că nu cred în varianta unui răspuns pozitiv la cererea de rejucare a meciului. Nici rezultatul nu poate fi readus în limitele adevărului de vreo instanţă a fotbalului. În aceste condiţii, un singur gest ar putea rezolva cazul. Retragerea de bună voie a CFR-ului din competiţie. Dacă mizez prea mult pe rezonabilitatea unor oameni din fotbal, să fiu iertat. Treceţi totul în contul momentelor mele de visare.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de