x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România, campioană la înlocuit administrarea cu pedepse

0
Autor: Ionuț Bălan 23 Ian 2019 - 07:29
România, campioană la înlocuit administrarea cu pedepse


Șoferii care folosesc telefonul mobil sau tableta la volan vor avea permisul suspendat și vor fi sancționați cu 9-20 puncte-amendă (clasa IV) şi 6 puncte de penalizare, prevede un proiect de lege pus recent în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne.

După anunț, televiziunile și rețelele de socializare s-au umplut de opinii entuziast-pozitive față de proiect. "Așa și trebuie! Bine le face! Niște inconștienți!", au răbufnit românii, într-un elan moralizator-punitiv destul de tipic.

Nici nu se discută că a conduce și a butona pe telefon sau tabletă cu o mână pe volan și ochii plimbându-se intermittent între drum și ecran e ceva total iresponsabil. Și totuși, simplul fapt de a face asta creează doar riscuri și nici o victimă. Nu ar trebui pedepsite decât faptele care generează prejudicii. Ceea ce în medicină se numește profilaxie nu funcționează în drept.

Asta arată doar că autoritățile apelează la măsuri disproporționate din cauza incapacității de a administra. Să ne amintim că, nu demult, le venise ideea de a le  mai permite să circule mașina pe drumurile publice numai șoferilor alfabetizați, măsură profund discriminatorie, de natură să le răpească multor persoane posibilitatea de a-și câștiga pâinea.

Trecând peste intenția vădită de a obține mai mulți bani din amenzi, astfel de idei demonstrează că guvernul vrea în continuare să compenseze conștiința și educația prin reglementări.

Barierele birocratice impuse la obținerea permisului auto, cum ar fi cele legate de studii, sunt menite să facă să existe mai puțini șoferi întrafic, deci să reducă congestia și să ușureze sarcina statului, incapabil să asigure o rețea funcțională de drumuri. Asta se corelează la nivel național cu "politica" de a avea cât mai puține companii, bănci sau persoane fizice autorizate, ca să le fie mai bine și mai comod reglementatorilor. Deși este evident că, în acest fel, piețele devin mai sărace, în detrimentul consumatorilor. 

 


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de