x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scenariile, prilej de sfadă

0
Autor: Florin Condurateanu 01 Apr 2019 - 08:25
Scenariile, prilej de sfadă


Serialul românesc „Lumini şi umbre” a cules mult succes, deşi avea în el preamărirea acţiunilor proletariatului, se umflase cu pompa lauda la adresa partidului comunist, păsamite principalul nimicitor al clasei exploatatoare, exagerare fără niciun suport istoric. Filmul de televiziune adunase toată crema actorimii române, scenariul nu avea stângăcii, povestea te captiva. Dar ceva a deranjat cuplul ceauşeştilor, şi cabinetul unu şi cabinetul doi au ordonat schimbarea scenariului.  Miza era ridicolă, iar iritarea ceauşeştilor părea de carton de ambalat ouă de la Crevedia. În film a apărut o scenă în care patronul fabricii venea acasă la meşterul valoros, la poarta casei lui cu boltă de viţă şi masă de lemn în curte, iar capitalistul îl felicita pe maestru de ziua lui şi-i dădea cadou un ceas frumos de buzunar. Au explodat de nervi ceauşeştii: cum, exploatatorul îl vizitează pe muncitor la casa lui de la periferie ca să-i dăruiască ceva de ziua lui? Ordin de sus să se modifice scenariul şi capitalistul să rămână un ticălos, iar clasa muncitoare, o reunire de oameni buni, harnici, cu conştiinţă vrednică de istorie. Regizorul Andrei Blaier, catalizatorul succesului serialului „Lumini şi umbre”, n-a acceptat deturnarea poveştii şi şi-a dat demisia. Ultimele serii au fost conduse prin rotaţie de alţi regizori. S-a lăsat cu ceartă mare între regizorul Sergiu Nicolaescu şi scenaristul Titus Popovici pe subiectul reînvierii comisarului Moldovan după prima serie „Cu mâinile curate”. Prima serie se termina cu rafalele de gloanţe, prin care comisarul de carieră Moldovan -Sergiu Nicolaescu lichidează banda de gangsteri autohtoni condusă de Semaca - George Constantin. În ambuscada asta, nişte gloanţe îl lovesc decisiv şi pe comisarul fără teamă şi reproş, care, cu firicelul de sânge curgându-i din gură, îi spune comisarului Roman: „Nu ştiam că doare aşa de tare, un fleac, m-au ciuruit!”. Zeci de mii de spectatori l-au îndrăgit pe fermecătorul comisar Moldovan şi au cerut apăsat ca el să nu dispară din serial. Titus Popovici, scriitorul, n-a vrut ca eroul-comisar să fie renăscut cum dorea publicul, s-a certat cu regizorul Nicolaescu, partizanul readucerii lui Moldovan, nu şi-au mai vorbit. În seria a doua, „Ultimul cartuş”, doar comisarul comunist Roman - Ilarion Ciobanu le plăteşte poliţa tâlharilor. Dar, în a treia serie, Sergiu Nicolaescu, printr-o piruetă a scenariului, l-a reinventat pe comisarul spectaculos, în care a excelat iarăşi actorul Sergiu Nicolaescu.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de