x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Steaua şi Dinamo, profitoarele crizei

0
Autor: Dan Dumitrescu 08 Iun 2010 - 00:00
Criza grea, adâncită în România de multă prostie şi tot la fel de multă hoţie, nu ocoleşte fotbalul. Această contaminare nu afectează însă prea mult, aşa cum ne-am aştepta, condiţiile de performanţă. Pentru că nici atunci când grohăiau de preaplin fudulii fotbalului nu alegeau nici din întâmplare soluţia investiţiilor inteligente, soluţia investiţiilor profitabile performanţei.

Beneficiari ai avântului economic facil au fost doar atârnătorii abili care s-au insinuat prin conducerile administrative sau tehnice ale cluburilor şi au dijmuit la greu sumele destinate achiziţiilor de jucători. Aceşti atârnători au lucrat în beneficiu propriu şi au sabotat performanţa aducând în fotbalul nostru, pe bani grei, plutoane de păcălici vopsiţi în fotbalişti de mare soi. În aceste condiţii, paradoxal, criza are efect de corecţie. Aduce cu picioarele pe pământ investitorii din fotbal, devenind astfel forţă majoră care acţionează în beneficul reconstrucţiei calculate.

Steaua şi Dinamo reprezintă două dintre exemplele cele mai convingătoare ale frăţiei dintre nesăbuinţă şi degradare. Iar mişcările pe care cele două cluburi le încearcă la ora actuală au ceva din ritualul iertării. Gigi Becali, pe de-o parte, şi conducerea colectivistă de la Dinamo, pe de altă parte, par să preia din repertoriul lui Gianni Morandi celebrul şlagăr "Ritornero in ginochio da te".

Victor Piţurcă este omul pe care mizează Becali. Piţurcă, adică omul care a pus bazele echipei cu care urmaşii săi de la Steaua au făcut performanţă. Piţurcă, adică omul care nu acceptă de nici un fel ingerinţele patronului în treburile echipei, omul deciziilor tăioase şi irevocabile. Despre venirea lui Victor Piţurcă la Steaua s-a scris mult. Microbiştii au fost bombardaţi cu tot felul de exclusivităţi şi poveşti senzaţionale.

Adevărul este unul singur. Piţurcă vrea să vină la Steaua. Dar nu a luat şi nu va lua nici o decizie definitivă până când nu va avea certitudinea că i se vor crea condiţii minime de performanţă. Între timp, pentru a nu fi prins nepregătit în cazul acceptării postului, Victor Piţurcă testează piaţa şi caută să pună în echilibru soluţiile de completare a lotului echipei şi soluţiile alcătuirii grupului de colaboratori.

Dar numele pe care mizează Piţurcă nu corespund decât din întâmplare şi foarte rar cu cele vehiculate în presă. Pentru că Piţurcă ştie să tacă pentru a nu crea valuri. Iar Gigi Becali a învăţat să tacă sub presiunea crizei economice şi de performanţă.

Cât despre răspunsul lui Piţurcă, acesta nu va mai întârzia mult timp. Ioan Andone a devenit din nou antrenor la Dinamo. Şi Fălcosul va avea mult de lucru. În primul rând pentru a curăţa locul populat de prea mulţi băieţi întemeiaţi la Dinamo pe relaţii de cumetrie. Apoi, pentru a recondiţiona statutul unor fotbalişti dinamovişti înghesuiţi în nebăgare de seamă din aceleaşi motive. Şi, dacă se vor mai găsi ceva gologani, poate vom asista şi la câteva noi achiziţii sau repatrieri.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de