Jurnalul.ro Editoriale Ştiri cu nemiluita (II)

Ştiri cu nemiluita (II)

de Andrei Bacalu    |    06 Mai 2011   •   15:10
Ştiri cu nemiluita (II)
Sursa foto: Petre Pătraşcu/

164143-p1040188.jpgO speranţă mult aşteptată, nu un simplu tratament al cheliei, ci un medicament natural pentru creşterea părului. O proteină botezată Astressin B blochează eliberarea unui hormon legat de stres, corticotrofin, şi reîm­bogăţeşte podoaba capilară. Descoperirea a fost făcută cu totul întâmplător, în timpul unor studii ale sistemului digestiv. Din păcate, metoda nu se poate aplica la unele specii, cum ar fi pinguinii, care au inceput să chelească, provocând îngrijorarea ornitologilor.

Dacă vă lipseau ştiri foarte proaspete legate de folosirea telefoanelor mobile, nu vă neliniştiţi. Ce e drept, ele sunt de două feluri, ca în anecdote. Mai întâi aflăm că telefonul mobil accelerează metabolismul glucozei în sistemul nervos central, dar nu cunoaştem încă semnificaţia acestui fenomen.

După aceea ni se spune că ma­ladia Alzheimer, care şi-ar avea originea nu în creier, ci în ficat (tulburări metabolice) poate fi încetinită, oprită sau chiar întoarsă din drum de acţiunea misterioasă a telefoanelor mobile. Dacă experienţele pe şoareci se confirmă...

Medicii au ajuns la concluzia că pastilele de Ecstasy nu afecteaza creierul, aşa cum se credea şi încă se mai crede. Nimeni nu le recomandă. Alte droguri, ca de pildă cannabis, provoacă serioase probleme legate de funcţia sexuală, cu toată euforia. Specialiştii în reproducere se declară neplăcut surprinşi de scăderea fertilităţii finlandezilor şi nu-i găsesc vreo explicaţie plauzi­bilă. Electroniştii din India au început să folosească sânge şi ţesuturi umane pentru a crea o componentă numită „memristor”. Ea ar trebui să joce un rol important în viitorul inteligenţei artificiale, obsesia şi mirajul ciberneticienilor.

Un biolog de la NASA, Robert B. Hoover, e convins că a descope­rit bacterii fosile în meteoriţi. „Viaţa e pretutindeni!”, afirmă el cu un optimism insuficient justificat. Rămâne de văzut care va fi cireaşa de pe acest tort de ştiri. Continuu să oscilez între observaţia unui antropolog ita­lian, că femeile seamănă din ce în ce mai mult cu bărbaţii şi cea a unui fizician din Elveţia care crede cu tărie că unele particule elementare (produse de faimosul accelerator LHC) pot călători în timp. Am rămas fără cuvinte!

Subiecte în articol: editorial