x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

SUA n-au impozitare uniformă, un exemplu de urmat pentru Statele Unite ale Europei

0
Autor: Ionuț Bălan 06 Noi 2019 - 08:30
SUA n-au impozitare uniformă, un exemplu de urmat pentru Statele Unite ale Europei


Statele Unite sunt uniformizate, mai ales la nivel de mentalitate, dar cu toate acestea nu și-au permis să niveleze fiscalitatea. Europa cu atât mai puțin poate să pretindă acest lucru, în condițiile în care țările componente au stadii diferite de dezvoltare și, implicit, interese neomogene în ceea ce privește pârghia fiscală.

Asta cu precizarea că fiscalitatea este un instrument, nu un deziderat. Unul care trebuie să stimuleze dezvoltarea economică a statelor, fiecare – reiterez – aflate într-o secvență proprie.

Este adevărat că în momentul de față așa cum arată fiscalitatea se poate discuta de o politizare a economiei, însă nu în acești termeni trebuie purtată discuția la nivelul Uniunii Europene în vederea unei armonizări. Pentru că, pornind de la principiile politice și neabdicând de la ele, nu neapărat e nevoie de o uniformizare a fiscalității, ci de o armonizare într-un conglomerat de state, unde politicile fiscale și structurale să varieze de la o țară la alta, ca să fie atinse criterii de convergență, atât nominală, cât și reală.

În aceste circumstanțe, nu inflația reprezintă neapărat o problemă , ci atingerea unei creșteri economice sustenabile. Și apropo de criteriile de convergență, pe care uniformizarea fiscalității face să nu mai fie atinse, când vorbim de ele e necesar să ne uităm nu la stadiul de dezvoltare al celor care aderă la euro, ci mai ales la cei ce au adoptat deja moneda și nu mai îndeplinesc condițiile, și, deci, teoretic, ar trebui să părăsească eurolandul.

Din fericire pentru ei însă, eurozona nu are mecanisme de ieșire, ci doar de intrare. Fapt pe care l-a sesizat, de altfel, și Otmar Issing, fostul economist-șef al Băncii Centrale Europene, unul dintre arhitecții zonei euro.

Conchidem spunând că este o mare diferență între uniformizare și armonizare, fiindcă în cazul celei dintâi principala dificultate e pe ce palier să se plaseze, cel al statelor emergente ori pe acela al țărilor dezvoltate. Iar armonizarea înseamnă, de fapt, ceea ce este important din punctul de vedere al unei Uniuni Europene solide economic, social, cultural și ca mentalitate - cu mențiunea că ultimele două elemente trebuie să fie promovate în spiritul și nu în litera lor.


Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de