x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ţară pentru brandul Nuţi

0
Autor: Dan Constantin 29 Iul 2010 - 00:00
O numeroasă expediţie s-a deplasat la Shanghai pentru a asigura figuraţia unei piese în care joacă Elena Udrea: lansarea brandului de ţară. Cum s-a înscăunat la Turism, prin 2009, doamna în cauză a descoperit ce-i lipseşte în primul rând domeniului peste care guvernează: un imn şi un logo. Pentru acoperirea golului, s-au organizat echipe de branduitori (a nu se citi prăduitori) care să şteargă imaginea costisitorului Fabulospirit cu o lozincă nouă croită să atragă turiştii din toate zările.

Ce a ieşit se ştie, un scandal cât casa, pornit de la chermezele de pe malul mării pentru imnul turistic, continuat în sulfuroasa partidă de tenis de la Paris şi de o campanie de publicitate pe Eurosport care a costat cât nu a făcut. Comisia de anchetă a Parlamentului n-a mai apucat să sesizeze Parchetul, pentru că i-a luat-o înainte instituţia Codruţei Kovesi, care a lăudat-o pe Nuţi de la Turism că a cheltuit milioanele de euro cu mare grijă, eficienţă şi folos. Punct şi de la capăt. Ajunsă în echipa Boc, renumerotată într-o poziţie şi mai tare, Elena Udrea şi-a continuat opera de branduire. Nu doar pentru turism, în special, ci pentru România, în general. Land of choice este îngropat pentru ca din pulberea sloganului fără cap şi coadă să se nască ceva şi mai fabulospirit. Evident, s-a schimbat şi ordinul de mărime al costului. Noul brand trece la categoria zecilor de milioane. Nu sunt banii ţării - sunt banii de la Uniunea Europeană, doar 70 milioane de euro, disponibili până în 2013 -, se apără ministreasa.

Costul acţiunii ce se petrece la Expoziţia Mondială este încă secret. Ştim că au fost incluse în decorul acestei călătorii şi câteva firme private care îşi dau obolul la succesul lansării brandului de ţară. Nu vrem să fim catalogaţi ca detractori ai iniţiativei Elenei Udrea sau să fim incluşi în categoria demolatorilor de instituţii publice. Dacă cerem deconturile plimbării până în China, putem fi bănuiţi că suspectăm Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului de manevre necurate cu bani publici (chiar şi europeni). Dacă am cere rezultatele acţiunilor de promovare a turismului românesc din 2009, Elena Udrea ar replica abrupt că suntem plătiţi de Vântu. Aşa că nu mai solicităm asemenea mărunţişuri vulgare. Nici nu vrem să dezavuăm apriori acest nou brand care costă atât de mult. Vrem să fim constructivi, să deschidem o nouă perspectivă eroinei noastre care se trage din faimoasele Elene care au pornit din Troia şi au ajuns care la Târgovişte, care la Curtea de Argeş, în mănăstire.

Pentru că suntem atâţia mojici, mitocani, sărăntoci în această ţară plină de invidie, îi propun doamnei Nuţi, devenită un brand în sine, să-şi caute o ţară pe măsura mărcii. Dacă va chibzui bine cele 70 milioane de euro, va găsi precis tărâmul visat de unde începe Nuţiland. Merită încercat. Cu atenţie, să nu afle ăştia de la UE că Românica le papă banii, că OLAF ne mănâncă!
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de